Amersfoort, 22 oktober 2021 – De tienjarige Olivier uit Almere heeft donderdag 21 oktober een levensgrote actiefiguur van zichzelf ontvangen. Hij is een van de vijf McNificents, de hoofdrolspelers in de nieuwe fondsenwervende campagne van McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds. Olivier werd thuis verrast door Fleur, de allereerste McNificent uit 2019. Zij was aanwezig om het stokje over te dragen aan de nieuwe generatie McNificents. McDonald’s en het Kinderfonds vragen met de McNificents campagne om aandacht voor de Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen.
Dit jaar zijn Liz, Amadi, Lara, Ties en Almeerder Olivier omgetoverd tot superhelden. Wanneer je de verhalen over de vijf McNificents leest, kan je niet anders concluderen dan dat zij over bijzondere superkrachten beschikken. Deze vijf kinderen hebben op jonge leeftijd al meer tijd in het ziekenhuis doorgebracht dan menig volwassene. Gelukkig kunnen hun ouders altijd dicht bij ze zijn in de Ronald McDonald Huizen. En dat helpt écht, wijst onderzoek uit. Zieke kinderen voelen zich beter met hun ouders, broertjes en zusjes dichtbij. Ouders houden de zorg beter vol met een rustplek dicht bij hun zieke kind. Zo krijgen deze kinderen superkracht!
De eigen verhalen van de McNificents waren het startpunt bij het ontwerpen van de actiefiguren, zo ook bij Olivier. Olivier heeft een dubbele hartafwijking waardoor hij als klein jongetje meer in het ziekenhuis lag dan dat hij thuis was. De combinatie van zijn twee afwijkingen is uniek. En dat maakte het lastig voor de artsen om de juiste behandeling te vinden. Toen hij twee jaar werd, kreeg hij een pacemaker en een ICD. Zijn moeder Michelle was gelukkig altijd dichtbij in een Ronald McDonald Huis. Dat gaf Olivier superkracht. Deze superkracht werd een extra hard bonkend hart dat zorgt voor giga geluidsgolven. Zijn lievelingsdier is een babyleeuw, maar dat is dan geen verrassing gezien zijn superheldenpak.
Olivier wordt verrast met levensgrote McNificent. Foto: McDonald’s
Superkrachtvoorsuperkracht-challenge
Naast de extra aandacht voor de McNificents, daagt McDonald’s iedereen in Nederland met de SuperkrachtvoorSuperkracht challenge uit om zijn of haar superkrachten op social media te delen. Het doel? Zoveel mogelijk geld ophalen voor de Ronald McDonald Huizen. Elke donatie is welkom om zieke kinderen en hun families dicht bij elkaar te brengen. Meedoen aan de SuperkrachtvoorSuperkracht challenge is heel eenvoudig: toon je superkracht door iets boven je hoofd te tillen, deel de foto vanaf 26 oktober met #geefsuperkracht, doneer en nomineer twee vrienden om hetzelfde te doen.
Renate Westerlaken-Loos, directeur van Ronald McDonald Kinderfonds, is trots op de McNificents: “Ook dit jaar laten Liz en de andere McNificents weer zien dat elk kind, dat regelmatig in het ziekenhuis moet verblijven, een superheld is. Die superkrachten komen zeker naar voren als hun familie dichtbij kan zijn. We zijn dan ook ontzettend trots op deze campagne en op de samenwerking met partner McDonald’s. Samen hopen we zo veel mogelijk overnachtingen mogelijk te maken voor ouders, zodat zij altijd dicht bij hun zieke of zorgintensieve kind kunnen zijn.”
McNificent Olivier met kleine en levensgrote actiefiguur. Foto: McDonald’s
De McNificents worden van 26 oktober tot en met 22 november 2021 als actiefiguurtjes in de vorm van een vouwplaat aangeboden bij elk Happy Meal.