Tienjarige Liz uit Eindhoven ontvangt eigen McNificent-actiefiguur

22 OKT 2021 14:15 | Ronald McDonald Kinderfonds

Kinderfondsambassadeur Robert ten Brink overhandigt eerste McNificent superheld

Amersfoort, 22 oktober 2021 – De tienjarige Liz uit Eindhoven heeft donderdag 21 oktober een levensgrote actiefiguur van zichzelf ontvangen. Zij is een van de vijf McNificents, de hoofdrolspelers in de nieuwe fondsenwervende campagne van McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds. Kinderfondsambassadeur Robert ten Brink heeft Liz haar eerste actiefiguur uitgereikt, in het bijzijn van haar klasgenootjes. McDonald’s en het Kinderfonds vragen met de McNificents campagne om aandacht voor de Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen.

Dit jaar zijn Olivier, Amadi, Lara, Ties en de Eindhovense Liz omgetoverd tot superhelden. Wanneer je de verhalen van de vijf McNificents leest, kan je niet anders concluderen dan dat zij over bijzondere superkrachten beschikken. Deze vijf kinderen hebben op jonge leeftijd al meer tijd in het ziekenhuis doorgebracht dan menig volwassene. Gelukkig kunnen hun ouders altijd dicht bij ze zijn in de Ronald McDonald Huizen. En dat helpt écht, wijst onderzoek uit. Zieke kinderen voelen zich beter met hun ouders, broertjes en zusjes dichtbij. Ouders houden de zorg beter vol met een rustplek dicht bij hun zieke kind. Zo krijgen deze kinderen superkracht!

De verhalen van de McNificents waren het startpunt bij het ontwerpen van de actiefiguren, zo ook bij Liz. Ze moest een nieuw stukje schedel krijgen na een harde botsing met haar step. Haar superhersenen zijn daarom haar superkracht geworden. Alles wat ze bedenkt, kan ze meteen doen! Liz is ook de hoofdpersoon in de tv-commercial van McDonald’s. Tot in het kleinste detail is ze uitgewerkt tot een echte superheld, van haar eigen kapsel tot haar iconische bril. Zelfs de karakteristieke manier waarop Liz haar bril op haar neus schuift zie je terug.

McNificent Liz en haar eigen actiefiguurtje in het klein en levensgroot. Door: McDonald’s

Superkrachtvoorsuperkracht challenge

Naast de extra aandacht voor de McNificents, dagen het Kinderfonds en McDonald’s iedereen in Nederland met de SuperkrachtvoorSuperkracht challenge uit om zijn of haar superkrachten op social media te delen. Het doel? Zoveel mogelijk geld ophalen voor de Ronald McDonald Huizen. Elke donatie is welkom om zieke kinderen en hun families dicht bij elkaar te brengen. Meedoen aan de SuperkrachtvoorSuperkracht challenge is heel eenvoudig: toon je superkracht door iets boven je hoofd te tillen, deel de foto vanaf 26 oktober met #geefsuperkracht, doneer en nomineer twee vrienden om hetzelfde te doen.

Renate Westerlaken-Loos, directeur van Ronald McDonald Kinderfonds, is trots op de McNificents: “Ook dit jaar laten Liz en de andere McNificents weer zien dat elk kind, dat regelmatig in het ziekenhuis moet verblijven, een superheld is. Die superkrachten komen zeker naar voren als hun familie dichtbij kan zijn. We zijn dan ook ontzettend trots op deze campagne en op de samenwerking met partner McDonald’s. Samen hopen we zo veel mogelijk overnachtingen mogelijk te maken voor ouders, zodat zij altijd dicht bij hun zieke of zorgintensieve kind kunnen zijn.”

De McNificents worden van 26 oktober tot en met 22 november 2021 als actiefiguurtjes in de vorm van een vouwplaat aangeboden bij elk Happy Meal.

Meer binnen de rubriek Ngo - goede doelen