Traingift introduceert Europa’s eerste cadeaubon voor treinreizen

23 OKT 2024 14:11 | Experiencegift

Amsterdam - Experiencegift, het bedrijf achter de giftcards Flightgift , Hotelgift en Activitygift lanceert haar nieuwste giftcard: Traingift. Opgericht door ondernemers Loes Daniels en Jorik Schröder, introduceert Experiencegift hiermee de allereerste cadeaukaart voor treinreizen door heel Europa. Dit vormt een nieuwe mijlpaal voor het bedrijf, dat in 2023 de felbegeerde Oryx Award, de hoofdprijs van de FD Gazellen, in de wacht sleepte.

“Als reisliefhebber zie ik dat steeds meer mensen met de trein wensen te reizen in plaats van te vliegen of auto te rijden. Het is comfortabel, flexibel, milieuvriendelijk en je kunt onderweg genieten van het landschap, terwijl je online kan blijven werken of meetings kunt hebben,” vertelt Loes Daniels, medeoprichter van Experiencegift. “Met Traingift spelen we in op deze groeiende trend en bieden we een manier om onvergetelijke treinreizen cadeau te geven. Zelf reis ik graag per trein tussen steden als Amsterdam, Parijs en Londen, en ik weet zeker dat onze klanten dit ook zullen waarderen.”

Traingift geeft toegang tot Europa’s grootste spoorwegnetwerken, met meer dan 25.000 bestemmingen in 33 landen. Of het nu gaat om hogesnelheidstreinen zoals de Eurostar, of idyllische routes met Eurail en Interrail, Traingift biedt tal van mogelijkheden. Ontvangers van de cadeaukaart kunnen kiezen om de giftcard te verzilveren voor een treinkaartje naar een bepaalde bestemming of voor een railpass voor meerdere dagen, waarmee steden als Parijs, München en Milaan binnen handbereik liggen. Door samen te werken met gerenommeerde netwerken zoals Deutsche Bahn, Trenitalia en Eurostar, biedt Traingift een breed scala aan opties voor zowel zakenreizigers, vakantiegangers en milieubewuste reizigers.

Traingift is beschikbaar in meerdere talen en 15 verschillende valuta, waardoor het een flexibel geschenk is voor klanten wereldwijd. De cadeaukaarten zijn verkrijgbaar als een luxe fysieke voucher, met een gepersonaliseerde afbeelding en tekst in hoge fotokwaliteit. Voor wie haast heeft, is er ook de optie om de kaart digitaal te versturen als PDF of eGift, perfect als last-minute cadeau.

Volgens Jorik past de nieuwe cadeaukaart perfect bij de verschuiving naar duurzamer, ervaringsgericht reizen. “Steeds meer mensen kiezen voor de trein omdat het groener is en vaak ook handiger dan vliegen. Ik ken zelfs vrienden die helemaal gestopt zijn met vliegen en alleen nog maar de trein nemen. Met Traingift bieden we het ultieme geschenk voor de bewuste reiziger—een kans om onvergetelijke ervaringen op te doen en tegelijkertijd je carbon footprint te verkleinen.”

Het ondernemersverhaal van Loes en Jorik is er een van doorzettingsvermogen. Wat begon met slechts twee mensen, is inmiddels uitgegroeid tot een team van 70 collega’s met kantoren in New York, Londen, Amsterdam en Athene. “Een bedrijf vanaf de grond opbouwen is niet makkelijk,” vertelt Jorik. “We hebben veel obstakels overwonnen, waaronder de enorme uitdagingen waar de reisindustrie tijdens de COVID-19 pandemie mee te maken kreeg. Ondanks deze tegenslagen bleven we gefocust op innovatie en flexibiliteit. In deze periode hebben we onze operaties zelfs verbeterd en onze giftcard merken verder laten groeien tot het succesvolle bedrijf dat we vandaag zijn.”

De lancering van Traingift is een belangrijke stap vooruit voor Experiencegift dat de afgelopen 10 jaar snelle wereldwijde groei heeft doorgemaakt. Het bedrijf is actief in meer dan 50 landen en staat bekend om zijn innovatieve benadering en brede aanbod om de giftcards te verzilveren, dit alles gecombineerd met een luxe persoonlijke cadeaubeleving.

Traingift is nu te koop op www.traingift.com.

Over Experiencegift

Experiencegift, opgericht door Loes Daniels en Jorik Schröder, is wereldwijd toonaangevend in cadeaubonnen voor belevingen. Met merken als Hotelgift, Flightgift, Activitygift en nu ook Traingift, maakt het bedrijf het mogelijk om unieke ervaringen cadeau te geven over de hele wereld. Experiencegift is actief in meer dan 50 landen en heeft meerdere prijzen gewonnen, waaronder de eerste plaats in de Deloitte Fast 50 en een nominatie voor EY Entrepreneur of the Year.

Naast het uitbouwen van Experiencegift, zet Loes zich met BusinessWomen in om vrouwen te inspireren om groot te denken en ambitieus te zijn.

Meer binnen de rubriek Reizen en toerisme