Eyeforce, Red Bull en JustDiggit vragen met film aandacht voor klimaat

24 NOV 2017 08:00 | Eyeforce BV

Eyeforce, bekend om zijn films en series voor merken als Red Bull Media House, O’Neill, Wetransfer en KLM, presenteert vandaag hun nieuwste film genaamd “Mission Kibo : Follow the wind“

Kitesurfer Jerrie van de Kop is op een missie om aandacht te vragen voor een eeuwenoude techniek welke de aarde zou kunnen afkoelen en ‘vergroenen’. In deze avonturieren film volgt de Merrell athleet de wind cyclus van Zanzibar naar de Kilimanjaro. Hierin maakt hij enkel gebruik van wind-aangedreven voertuigen zoals een blokart, kiteboard en een snowkite om zich te vervoeren. Zijn missie; het presenteren van een oplossing voor klimaatverandering namelijk, global cooling. Vandaag gaat de 40 minuten durende film in première op Red Bull TV.

Regisseur Bob van de Gronde van Eyeforce hoopt dat hij met de combinatie van extreme sports en het goede doel in deze film op een andere manier aandacht kan brengen voor dit grote probleem. “Er is al veel gezegd over het opwarmen van de aarde. In deze film bieden we een simpele oplossing van Just Diggit aan”.

De lokale Masai bevolking wordt geactiveerd en gaat zelf aan de slag. Zij worden dagelijks geconfronteerd met de extreme droogte. In 2020 verwachten wetenschappers dat de gletsjer van de Kilimanjaro of te wel de ‘witte berg’ zal zijn gesmolten als gevolg van klimaatverandering.

Met enkel een schep graaft de organisatie gaten in de grond waardoor het regenwater weer wordt opgenomen door de droge grond. De nieuwe vegetatie in het gebied draagt daarmee bij aan de verkoeling van het gebied en meer neerslag op de Kilimanjaro, wat resulteert in meer sneeuw en het aangroeien van de gletsjers.

'Mission Kibo: Follow the Wind' is vanaf vandaag gratis op Redbull TV te zien. Kijk de film hier: https://www.redbull.tv/film/AP-1TE4AQADN2111/follow-the-wind

Client: Justdiggit & Merrell

Agency: Eyeforce

Producent: Eyeforce

Co-producent: Red Bull Media House

Regisseur: Bob van de Gronde                                    

------------------------------------------ ### ---------------------------------------------

Einde bericht

Hierbij de link naar de media package voor foto’s, newscut video (clean en dirty) en key visual film:

https://we.tl/1SBk1DXUzb

Over Eyeforce:

We believe that life can be beautiful in many ways, and we exist to document these glimpses of magic. Passion underpins every project we undertake, whether is a feature film, commercial, documentary or short that we are producing.

Because of our roots in the action sports industry, we have developed a distinctive visual style. Our stories aim to inspire, and provide another view on life.... Our aim is to create goosebumps all along the way. https://www.eyeforce.nl/

Over Merrell

Merrell is an American footwear company founded by Clark Matis, Randy Merrell and John Schweizer in 1981 as a maker of high-performance hiking boots. http://www.merrell.com/US/en/country

Over Red Bull TV

Red Bull TV features inspirational programming from the world of Red Bull, including live global events and an extensive selection of sports, music and lifestyle entertainment. With availability on your favorite device, Red Bull TV is there for you, whenever you want it. https://www.redbull.tv/film/AP-1TE4AQADN2111/follow-the-wind

Over Justdiggit

Justdiggit is a Dutch non-profit organization developing landscape restoration programs in Africa and promoting climate action through campaigning. Local communities directly benefit from the programs as they create a better living environment and drive economic development. https://justdiggit.org/nl/

Meer binnen de rubriek Diversiteit, lifestyle en mode