Met deze 3 tips maak jij straks ook succesvolle etiketten

30 AUG 2024 09:46 | Traffic Family

Het ontwerpen van een succesvol etiket voor nieuwe producten kan lastig zijn. Het vereist aandacht voor detail en een goed begrip van je merkidentiteit. Hier zijn drie essentiële tips om je op weg te helpen.

Tip 1. Kijk naar je huidige huisstijl

Begin met het analyseren van je huidige huisstijl. Gebruik het materiaal dat je al in je stijl hebt geïmplementeerd, omdat je hiermee weet wat goed werkt en past bij je bedrijf en doelgroep. Elementen zoals geometrische vormen, afstanden, tekstgrootte en gebruikte materialen kunnen worden overgenomen om een samenhangende uitstraling te behouden of creëren. Door consistent te zijn in je ontwerp, zorg je ervoor dat je nieuwe product naadloos aansluit bij je bestaande merkidentiteit. Heb je al eerder stickers besteld? Gebruik die ervaring om je nieuwe etiketten te verbeteren, en vergeet niet de elementen van je huidige logo-stickers te integreren.

Tip 2. Wat wil je uitstralen?

Bij het bepalen van wat je wilt uitstralen met je product, begin je vaak met woorden om te beschrijven hoe het eruit moet zien. Maar woorden alleen zijn niet genoeg, want iedereen heeft een eigen interpretatie. Gebruik daarom voorbeeldplaatjes om je visie te verduidelijken als je de opdracht uitbesteed aan een bureau of designer. Bekijk ook hoe andere succesvolle merken gebruik maken van hun etiketten om op te vallen. Gebruiken ze bijvoorbeeld logo stickers of hebben ze uitgebreide etiketten met meer informatie? Door goed te observeren wat werkt in de markt, kun je beter beslissen wat het beste past bij jouw product en merk.

Tip 3. Breng het samen tot één geheel

Voor producten zoals voedsel, shampoo, wijnen en andere consumentenartikelen, wil je als bedrijf een mooi beeld neerzetten dat jouw bedrijf weerspiegelt en verkoopt. Dit kan door je logo op de verpakking te plakken of door een volledige verpakking te ontwerpen die jouw merk vertegenwoordigt.

Logo’s geprint op etiketten op rol geven verpakkingen een professionele uitstraling en kunnen belangrijke productinformatie bevatten. Zorg ervoor dat je etiketten goed worden aangebracht en correct worden aangebracht om de kleefkracht en duurzaamheid te waarborgen. Let op het aanbrengen van de stickers: heb je breekslits nodig of moet je grote hoeveelheden plakken, kies dan voor etiketten op rol. Voor kassa's of magazijnen zijn rol stickers handig; voor andere toepassingen kun je losse stickers overwegen.

Het bepalen van een succesvol etiket voor je productlijn vraagt om een zorgvuldige benadering en aandacht voor detail. Door je huidige huisstijl te analyseren, duidelijk te definiëren wat je wilt uitstralen en ervoor te zorgen dat alles samenkomt in een samenhangend geheel, kun je etiketten ontwerpen die niet alleen professioneel zijn maar ook effectief bijdragen aan de herkenbaarheid en verkoop van je producten.

Meer binnen de rubriek Pr, marketing, communicatie en sales