De 5 jaar oude webwinkel van Willemijn Sturrus zegt niet langer de kosten van het aanbieden van gratis retourneren te kunnen verwerken in de prijzen.
Willemijn Sturrus: ‘’Na een pilot van 6 maanden hebben we de conclusie moeten trekken dat het financieel niet haalbaar is om te kunnen concurreren met grote aanbieders als Zalando en Bol.com’’
Naast de financiële kant kiest Willemijn Sturrus ook heel bewust voor het stoppen om de ‘’footprint’’ van Sweet Jewellery weer drastisch te verlagen. ‘’ Deze is de afgelopen 6 maanden bijna verdubbeld. Dit komt mede doordat 16.3% van onze klanten een extra product toevoegde aan de bestelling om de besteding zodoende boven de 50 euro uit te laten komen, wat goed is voor gratis verzending. Dit tweede artikel werd dan direct gratis geretourneerd, waardoor er zowel geen verzend- als retourkosten werden betaald. Echter zorgt dit wel voor onnodige verzendingen en retourneringen.’’
Na de bekendmaking van deze beslissing kwamen er veel positieve reacties binnen op de sociale media kanalen van Sweet Jewellery en Willemijn Sturrus. Veel klanten schrokken van de hoge bedragen die het ‘’gratis’’ retourneren met zich meebrengt voor de webshop en de verlaagde duurzaamheid in van het bedrijf.
Dit is een origineel bericht van Sweet Jewellery
17 JAN 2025