Het snelgroeiende EdTech (educatieve technologie) platform Bijles Aan Huis heeft €850.000 groei-investering opgehaald. Dit bovenop de eerder opgehaalde €500.000 afgelopen zomer. Florian Zandbergen, de 21-jarige oprichter die verantwoordelijk is voor de deal, spreekt van een mooie stap naar een eerlijkere bijlesmarkt.
De investering wordt onder andere gebruikt om de didactische kwaliteit van het platform voor leerlingen en docenten verder te verbeteren. Daarnaast wordt het geld gebruikt voor verdere uitbreiding in zowel Nederland als Duitsland en gaat Bijles Aan Huis op korte termijn een programma opzetten voor kinderen uit kansarme gezinnen, waarbij zij toegang krijgen tot gratis bijles. Het doel is om in 2024 in totaal 500.000 leerlingen per jaar te voorzien van bijles.
De missie van Bijles Aan Huis (https://www.bijlesaanhuis.nl) is zoveel mogelijk leerlingen voorzien van hoogwaardige één-op-één begeleiding. “Zeker nu is dit belangrijk, omdat veel leerlingen achterstanden hebben opgelopen op school. Daarnaast bestaat de bijlesmarkt vaak uit dure aanbieders die een slecht gescreende dienst proberen te verkopen door middel van oneerlijke sales tactieken”, aldus Florian. De jonge ondernemer denkt dat Bijles Aan Huis met het gebruik van technologie een platform bouwt dat hoogwaardige bijles uiteindelijk toegankelijk maakt voor elke leerling.
Door middel van kunstmatig inteligentie maakt het platform het makkelijker om de juiste (gescreende) bijlesdocent te vinden. Zodra de leerling en docent elkaar gevonden hebben, ondersteunt het platform zowel de leerling als docent met didactische ondersteuning, oefenmateriaal en meer.
Het afgelopen jaar is het aantal Europese investeringen op het gebied van EdTech enorm toegenomen. Zo investeerden Europese investeringsmaatschappijen in 2022 ruim €2.5 miljard, terwijl dit in 2021 nog €700 miljoen was. Investeerders zien wat de impact is van technologie op de onderwijsmarkt en staan in de rij om snelgroeiende startups te financieren.
Dit is een origineel bericht van Bijles Aan Huis