Nieuwe Marketing en Experience Manager MediaMarkt Benelux

20 DEC 2022 12:41 | MediaMarkt

Rotterdam/Brussel, 21 december 2022 - çağanur Atay Uçtu is per 1 januari 2023 benoemd tot Marketing en Experience Director bij MediaMarkt Benelux. Zij was directeur Marketing, e-Commerce en Corporate Communications en lid van de Extended Board van MediaMarkt Turkije.

çağanur Atay Uçtu heeft sinds 2013 verschillende verantwoordelijkheden binnen MediaMarkt Turkije op zich genomen. In haar nieuwe functie zal zij leiding geven aan de diverse marketingdisciplines. Onder haar vallen de teams verantwoordelijk voor multichannel, branding, reclame, digitale marketing, social media management, mediaplanning, marktonderzoek, CR en commerciële marketing.

çağanur Atay Uçtu heeft er tijdens haar loopbaan bij MediaMarkt Turkije toe bijgedragen dat MediaMarkt het meest populaire elektronica retail merk is geworden. Ze leidde prijswinnende projecten en was verantwoordelijk voor de digitale transformatie van het merk. Naast deze taken was ze twee jaar lang directeur Marketing en Corporate Communications bij MediaMarkt Zweden. Verder leidde zij een concern breed communicatieproject binnen het Global Marketing Team van de MediaMarktSaturn Holding.

In 2022 was çağanur Atay Uçtu één van de meest invloedrijke marketing professionals van Turkije. Ze werd opgenomen in de lijsten ‘Turkey's 50 Most Influential CMOs’, ‘Turkey's 30 Most Digital CMOs’ en ‘The Year's 30 Most Successful Marketing Leaders’. Ze is naast haar werk ook maatschappelijk betrokken in Turkije. Zo ondersteunde ze sociale projecten om de gelijkheid tussen mannen en vrouwen en de vertegenwoordiging van vrouwen in het bedrijfsleven te verbeteren. Atay Uçtu is getrouwd en heeft twee kinderen.

Voor nadere informatie over de inhoud van dit bericht, kunt u contact opnemen met: Edward Verheij Head of Communications BeNeLux MediaMarkt Tel: +31 6 28 794 783 Mail: verheije@media-saturn.com Over MediaMarkt Mediamarkt is de grootste elektronicaketen van Europa en is sinds 1999 actief in Nederland met momenteel 49 winkels. Inmiddels zijn er in België 23 winkels. In totaal is de winkelketen met zo’n 1000 winkels actief in 12 Europese landen. Bij MediaMarkt staat de consument centraal. Jaarlijks bezoeken meer dan 100 miljoen consumenten MediaMarkt: door een bezoek aan de winkels of online. Met de introductie van de omnichannel propositie wordt de consument nog beter bediend, omdat zelf kan worden bepaald hoe, waar en wanneer elektronica wordt gekozen, gekocht en verworven. Binnenkort breidt MediaMarkt deze keuze nog uit met een marketplace. Bij de Smartbar die zich in elke MediaMarkt vestiging bevindt, wordt de klant totaal ontzorgd met advies en extra services, zoals het aanbieden van een unieke TV kalibratie en het gebruiksklaar maken van laptops, tablets en smartphones. Daarnaast kan worden gekozen uit een ruim assortiment aan televisie- en telefoonabonnementen of uit diverse groene stroomaanbieders. Met BetterWay, ons nieuwe duurzaamheidslogo, helpen we consumenten bij hun duurzame productkeuze en het verduurzamen van hun eigen gedrag. De winkelketen werd in 1979 opgericht en is onderdeel van de MediaSaturn Retail Groep. Let’s Go! www.mediamarkt.nl

Meer binnen de rubriek Winkels en consumentenmarkt