MediaMarkt opent 22 november zeven nieuwe winkels in voormalige BCC filialen

08 NOV 2023 01:00 | MediaMarkt

Rotterdam, 8 november 2023 – MediaMarkt neemt zeven winkels over van de failliete elektronicaketen BCC. Het gaat om de filialen in Barendrecht, Beek, Beverwijk, Delft, Nijmegen, Zoeterwoude en de Amsterdamse vestiging aan het Gelderlandplein. Alle zeven de winkels openen op 22 november voor het eerst hun deuren als MediaMarkt, midden in de Black Friday campagne.

Afgelopen week bereikte MediaMarkt met de curatoren van BCC een akkoord over de overname en maandag keurde de toezichthouder ACM de overname goed. Met de meeste verhuurders van de betreffende panden is inmiddels een overeenkomst getekend, met de overige zijn de besprekingen in een afrondende fase. Met de nieuwe winkels erbij komt het totale aantal MediaMarkt filialen in Nederland op 55.

Personeel

Ook voor het personeel van BCC betekent de overname een kans. Voor de nieuwe winkels wordt nog personeel geworven en de voormalige BCC-werknemers zijn meer dan welkom, zo bevestigt Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt Benelux: ‘We zien ernaar uit om een groot aantal BCC medewerkers, met al hun ervaring, in onze familie op te nemen. Niet alleen uit deze zeven winkels, maar ook vanuit andere, omliggende vestigingen.’

Rijnders ziet in de nieuw verworven winkels een goede aanvulling op het al bestaande portfolio: ‘We verbeteren hiermee niet alleen de spreiding van onze winkels, het geeft ons ook de mogelijkheid om het nieuwe store format ‘Xpress’ in Nederland te introduceren. Een compacte formule gericht op stadscentra en shopping malls, met de focus op gemak en beschikbaarheid. Hiermee kunnen we onze klanten beter bedienen in stadscentra en shopping malls en versterken we bovendien onze omnichannel propositie.’

‘Experience’ centraal

Die omnichannel propositie is een belangrijk onderdeel van de strategie van MediaMarkt, waarin het bieden van ‘experience’ centraal staat. Rijnders: ‘Wij geloven sterk in de combinatie van offline en online kanalen. De consument van nu begint zijn aankoop van elektronica vaak online, maar wil ook graag het product kunnen voelen en ervaren in de winkel. Die ervaring bieden wij hen, samen met het deskundige advies van onze medewerkers en aanvullende diensten om het product optimaal te gebruiken. We bieden onze klanten een naadloze ervaring in al onze verkoopkanalen, door te investeren in online én offline. In maart 2024 breiden we onze kanalen nog verder uit met onze marketplace.’

Opening op 22 november

Al op 22 november openen de nieuwe MediaMarkt winkels hun deuren. Klanten kunnen er terecht voor hun Black Friday aankopen, al zullen de winkels er nog niet helemaal uitzien zoals men van MediaMarkt gewend is. Rijnders: ‘We zorgen ervoor dat we klaarstaan voor onze klanten in de plaatsen waar we nieuwe winkels openen. Maar de inrichting die je van een nieuwe MediaMarkt verwacht vergt iets meer voorbereiding. Daar gaan we de komende periode keihard aan werken.’

Over MediaMarkt

MediaMarkt is de grootste elektronicaketen van Europa en is sinds 1999 actief in Nederland met momenteel 48 winkels. Inmiddels zijn er in België 22 winkels. In totaal is de winkelketen met zo’n 1000 winkels actief in 11 Europese landen. Bij MediaMarkt staat de consument centraal. Jaarlijks bezoeken meer dan 100 miljoen consumenten MediaMarkt: door een bezoek aan de winkels of online. Met de introductie van de omnichannel propositie wordt de consument nog beter bediend, omdat zelf kan worden bepaald hoe, waar en wanneer elektronica wordt gekozen, gekocht en verworven. Binnenkort breidt MediaMarkt deze keuze nog uit met een marketplace. Bij de Smartbar die zich in elke MediaMarkt vestiging bevindt, wordt de klant totaal ontzorgd met advies en extra services, zoals het aanbieden van een unieke TV kalibratie en het gebruiksklaar maken van laptops, tablets en smartphones. Daarnaast kan worden gekozen uit een ruim assortiment aan televisie- en telefoonabonnementen of uit diverse groene stroomaanbieders. Met BetterWay, ons duurzaamheidslogo, helpen we consumenten bij hun duurzame productkeuze en het verduurzamen van hun eigen gedrag. De winkelketen werd in 1979 opgericht en is onderdeel van de MediaSaturn Retail Groep. ‘Maak het mogelijk met MediaMarkt’. www.mediamarkt.nl

Fotobijschrift: Remko Rijnders, General managing Director MediaMarkt Benelux

Meer binnen de rubriek Winkels en consumentenmarkt