Utrecht, 4 april 2022 – DHL Parcel maakt vandaag bekend dat het sponsor en logistiek partner is geworden van de Nederlandse nationale vrouwenteams voetbal, hockey, volleybal en handbal. Niet eerder stapte een sponsor zo groot in de vrouwensport. Het partnership draagt de naam #SameDream, wat duidt op het gezamenlijk streven naar topprestaties. Met het oog op de gespannen internationale situatie had de aankondiging, die plaatshad bij het grootste en groenste sorteercentrum van de Benelux in Zaltbommel, een ingetogen karakter.
#SameDream
Met de sponsoring draagt DHL bij aan het realiseren van de juiste randvoorwaarden en omstandigheden voor vrouwenteams, om op het allerhoogste niveau hun sportprestaties neer te zetten. De Nederlandse vrouwensport maakt op internationaal topniveau een enorme groei door in prestaties en populariteit. Dat herkent DHL Parcel, dat de afgelopen jaren als bezorger van online bestellingen zelf een enorme groei doormaakte. Deze match in ambitie en motivatie om tot de beste te behoren wordt samengevat onder de noemer #SameDream. Daarbij biedt DHL de sporters de noodzakelijke steun en support om hun droom waar te kunnen maken. De naam DHL Parcel prijkt op de shirts van de handbalsters en -volleybalsters. De term ‘logistiek partner’ geldt voor alle vier de vrouwenteams en betekent dat DHL Parcel zorg draagt voor het transport van materialen van en naar wedstrijdlocaties.
Groei en nieuwe wegen
De vrouwenteams zijn blij met de nieuwe overeenkomst. Jan Dirk van der Zee, directeur vrouwenvoetbal van de KNVB, spreekt namens de vier sportbonden: ”Groeien en nieuwe wegen inslaan, is wat wij herkennen in een bedrijf als DHL Parcel. We – en dan heb ik het over de Nevobo, de KNHB, het NHV en de KNVB - passen goed bij elkaar; hands-on en erop gericht de beste te willen zijn. Deze samenwerking is erop gericht om een nieuwe generatie meiden en vrouwen kracht, energie, positivisme en inspiratie te bezorgen. Prachtig dat DHL open staat voor dit nooit eerder vertoonde partnership met vier sportbonden en samen met ons dezelfde droom nastreeft.”
‘Perfect fit’
Michel Clausing, CCO van DHL Parcel Benelux: “De vrouwenteams laten zien dat je met hard werken veel kunt winnen, maar dat je daarbij ook slimme nieuwe wegen moet bewandelen, zoals DHL Parcel dat doet met digitale features en groene bezorgopties. De aansluiting met nationale teams wordt bovendien ingegeven door het feit dat DHL Parcel van oudsher diep geworteld zit in de Nederlandse samenleving. ”Dit sponsor- en partnership is een perfect fit, waarmee alle partijen hun voordeel kunnen doen en waarbij het publiek hopelijk het resultaat beleeft met mooie sportieve prestaties.”
Ambassadeurs
Om de medewerkers en klanten van DHL Parcel mee te nemen in het wel en wee van de sporters op weg naar hun successen treedt van ieder team één van de speelsters op als ambassadeur; dat zijn handbalster Lois Abbingh, hockeyster Pien Sanders, volleybalster Laura Dijkema en voetbalster Jackie Groenen.
Handbalster Lois Abbingh: “Wij zijn heel blij dat DHL Parcel zich aan ons team verbindt. We willen graag voorbeelden zijn voor de nieuwe generatie. Daarom is het ontzettend mooi dat we samen met DHL Parcel de komende jaren een nieuw traject aan kunnen gaan en kunnen bouwen aan nieuwe successen. DHL Parcel is internationaal bekend en het is mooi om het merk op deze manier aan de handbalwereld te laten zien. Persoonlijk kijk ik er met trots naar uit om mijn rol als ambassadeur te vervullen.”
Hockeyster Pien Sanders: “Ik ben er trots op ambassadeur te mogen zijn van een samenwerking tussen zo’n groot internationaal bedrijf als DHL en deze vier prachtige sportteams. Alle vijf hebben we de ambitie om wereldtop te zijn, allemaal hebben we de afgelopen jaren een mooie staat van dienst opgebouwd. Ik hoop dat we met deze samenwerking nog meer jonge meiden kunnen inspireren het beste uit jezelf te willen halen. In én buiten de sport.”
Volleybalster Laura Dijkema: “Dit jaar staat voor ons in het teken van het Wereldkampioenschap in eigen land, een groter toernooi werd nooit eerder in Nederland georganiseerd. Dat we op het WK mogen spelen met DHL op ons shirt maakt mij heel trots. Wij voelen ons als volleybalsters verbonden met de voetbalsters, handbalsters en hockeysters, allemaal teams die de laatste jaren grote resultaten hebben geboekt en, misschien nog wel belangrijker, die talloze jonge meisjes hebben geïnspireerd om hun dromen na te jagen. Met DHL en de andere vrouwenteams delen wij een gemeenschappelijke droom: tot de wereldtop behoren in onze expertise. Ik ben er trots op dat ik ambassadeur mag zijn van dit unieke partnership.”
Voetbalster Jackie Groenen: “Welke topsport meiden en vrouwen ook beoefenen, allemaal hebben ze dezelfde droom: zo goed mogelijk presteren en het hoogst haalbare bereiken. Als OranjeLeeuwin wil ik daarnaast ook nieuwe generaties meiden en vrouwen inspireren. Door te laten zien hoe vrouwen zich in de topsport kunnen manifesteren. Daar zijn we met de OranjeLeeuwinnen al jaren mee bezig en het partnership met DHL gaat eraan bijdragen dat we weer een nieuwe stap kunnen maken. En dankzij DHL zal datzelfde gelden voor de handbal-, volleybal- en hockeyvrouwen. Allemaal hebben we de #SameDream!”
-----------------------------
Over DHL
DHL is wereldwijd het toonaangevende merk in logistiek. De divisies van DHL bieden klanten expertise in nationale en internationale expres- en pakketzendingen, e-commerce- en fulfillmentdiensten, lucht- en zeevracht, transport via de weg en het spoor en industrieel supply chain management. Het wereldwijde netwerk omspant meer dan 220 landen met 400.000 medewerkers. DHL maakt deel uit van Deutsche Post DHL Group. De groep boekte in 2021 een omzet van meer dan 81 miljard euro. Met het oog op maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid bij de samenleving en het milieu, draagt de groep bij aan het streven naar emissievrije logistiek in 2050.
Over DHL Parcel
DHL Parcel bezorgt in Nederland meer dan 260 miljoen pakketten per jaar en is daarmee, met een groeiend marktaandeel, de tweede grote speler in de e-commerce bezorgmarkt. DHL Parcel investeert in de periode 2021-2023 ruim 350 miljoen euro. Eind dit jaar opent in Dordrecht een groot nationaal sorteercentrum, nadat de afgelopen drie jaar in Amsterdam, Zaltbommel en Utrecht reeds nieuwe centra openden. Met deze duurzame centra komt het totaal aantal in Nederland op 18. Verder worden er 26 nieuwe CityHubs gebouwd, als onderdeel van een netwerk van 140 CityHubs die gevestigd zijn aan de rand van alle stedelijke gebieden. Van daaruit wordt de 'last mile' met elektrische bestelauto's, cargo-fietsen of andere kleine voertuigen op de meest efficiënte en duurzame manier uitgevoerd. Alle nieuwbouw vindt plaats volgens de hoogste duurzaamheidsnormen van BREEAM; de gebouwen zijn gasloos, voorzien van zonnepanelen en er wordt gereden met een volledig elektrische vloot. Dit jaar wordt de vloot verder uitgebreid met elektrische bestelauto’s. Nu al heeft DHL met 1.400 elektrische bussen de grootste vloot elektrische auto’s in Nederland. De complete bezorging aan consumenten in Nederland zal op afzienbare termijn fossielvrij zijn, van het afhalen in het magazijn van de webshops, via de sorteercentra en CityHubs tot aan de voordeur van de consument op het servicepunt.
Dit is een origineel bericht van DHL Parcel
20 NOV 2024
14 NOV 2024