"Koffiejongens zetten markt voor koffiecups op zijn kop"

22 MEI 2017 08:00 | De Koffiejongens

Om te zorgen dat tienduizenden gebruikers van een Nespresso apparaat nooit meer zonder koffiecups komen te zitten, hebben twee Rotterdamse ondernemers De Koffiejongens opgericht. Het eerste bedrijf in Nederland dat uitsluitend abonnementen op koffiecups aanbiedt en die vervolgens door de brievenbus laat thuisbezorgen.

Nespresso is in Nederland marktleider op het gebied van koffiemachines, maar de bijbehorende koffiecups moeten gebruikers merendeels nog online kopen. Dat kost moeite en tijd en bovendien realiseren mensen zich te laat dat de koffiecups op zijn. Het overkwam ondernemers Walter Morriën en Corné van Drogenbroek ook iets te vaak: misgrijpen bij het Nespresso apparaat.

‘Hoe kan het dat je tegenwoordig overal een abonnement op af kunt sluiten - van bloemen, tot scheermesjes en zelfs wc-papier  - maar niet op koffiecups?,’ vroegen ze zich af. Daarom begonnen ze zelf een dergelijke dienst.

Bij De Koffiejongens kunnen mensen verschillende abonnementen afsluiten en drie verschillende smaken bestellen. Na uitgebreid onderzoek zijn er drie koffies geselecteerd: een Lungo, een Espresso en een Ristretto. ,,Meer heb je niet nodig. Dit waren unaniem de lekkerste. Daar zijn we zo van overtuigd dat we een ‘niet lekker geld terug-garantie’ hanteren,” stelt het tweetal.

Het abonnement is flexibel en wordt op maat aangepast aan het koffiegebruik van de klant. ,,Mensen geven zelf aan hoeveel ze drinken en wij laten steeds op tijd een nieuwe zending koffiecups bezorgen. Zo zorgen we dat je nooit zonder koffiecups zit. Daar hoef je dus niet zelf over na te denken. Je kunt het abonnement wanneer je maar wilt stopzetten of pauzeren, bijvoorbeeld als je op vakantie gaat,” legt Van Drogenbroek uit.

Wat het slimme concept echt bijzonder maakt is de bezorging. Zendingen van andere leveranciers van koffiecups passen niet door de brievenbus en worden vaak bezorgd als mensen niet thuis zijn. Daarom hebben ze de vorm van de verpakking zo aangepast dat die wel door de brievenbus past. ,,Want er is iets vervelender dan zonder koffie komen te zitten omdat je koffie wordt bezorgd terwijl je niet thuis bent,” leggen de twee uit.

Met De Koffiejongens zetten ze zich in feite af tegen de grootste koffieproducent ter wereld. ,,Het is inderdaad klein duimpje tegen de reus. Toch denken we hiermee succes te hebben.. ,,Onze koffie is minstens zo lekker als die van de concurrent. Dat is de basis,” stelt Morriën. ,,Verder is ons concept gebaseerd op gemak: één keer bestellen en je zit écht nooit meer zonder koffie.”

https://dekoffiejongens.nl/

Meer binnen de rubriek Diversiteit, lifestyle en mode