AS ADVENTURE GROUP NEEMT DUITSE McTREK OVER

12 AUG 2017 10:00 | AS Adventure Group

De AS Adventure Group is trots de acquisitie van McTREK bekend te kunnen maken. Met de overname van het Duitse McTREK krijgt de AS Adventure Group toegang tot de grootste outdoor markt van Europa.

De in 1995 in België opgerichte AS Adventure Group is momenteel actief in 6 landen met een totale omzet van ruim 500 miljoen euro. Bekende winkelformules van de groep zijn AS Adventure in België, Luxemburg & Frankrijk, Bever in Nederland en Cotswold Outdoor en Snow + Rock in het Verenigd Koninkrijk & Ierland.

Het in Hanau (Duitsland) gevestigde McTREK is een succesvolle outdoor retailer met een aanbod van merken en productcategorieën vergelijkbaar met de bestaande formules binnen de AS Adventure Group. Met 39 winkels en een snelgroeiende webshop realiseerde McTrek in 2016 een omzet van 52 miljoen euro.

Als veelbelovende Duitse outdoor retailer is McTREK een uitgelezen opportuniteit in de strategie van de AS Adventure Group om vanuit een centrale organisatie sterke formules uit te bouwen die optimaal inspelen op lokale markten. De toetreding van McTREK met zijn sterke roots en volop groeipotentieel, verstevigt de positie van de AS Adventure Group als grootste outdoor retailer in Europa.

Frederic Hufkens, CEO van AS Adventure Group, licht toe: “We kijken ernaar uit om samen met het McTREK team het potentieel van de Duitse markt nog beter te benutten, door gebruik te maken van de expertise in de groep”. De CEO van McTREK, Ulrich Dausien: “Ik ben ervan overtuigd dat McTREK zich binnen de AS Adventure Group in hoog tempo kan ontwikkelen. Het doel is om nog beter te voldoen aan de wensen van de klant en steeds meer mensen te inspireren voor het buitenleven."

Meer binnen de rubriek Arbeidsmarkt, HR en Recruitment