Hoe bedrijfsfilms jouw merkidentiteit versterken

22 NOV 2024 19:04 | Traffic Family

In de huidige maatschappij is Social Media niet meer weg te denken. Je deelt er je favoriete foto’s en je vindt er de tofste video’s. Waar voorheen foto’s het voortouw namen online, is de laatste jaren video de grootste speler geworden op het internet. Op pagina’s zoals TikTok en Youtube vliegen de filmpjes je om de oren, en geef toe: je bent vast al weleens ‘ge-influenced’ via het internet. Ook als bedrijf zijnde is Social Media niet meer weg te denken. Je bereikt er vliegensvlug een enorm aantal mensen in jouw doelgroep mee, wat weer kan leiden tot een grote toevoer van potentiële klanten op jouw website. Precies wat je wil! De perfecte plek om jouw bedrijf te promoten is dan ook door middel van authentieke bedrijfsfilms. Showcase hoe jouw bedrijf het verschil gaat maken in het leven van jouw klant en ondervind wat de positieve effecten gaan zijn op jouw merk. In dit artikel duiken we dieper in op de voordelen van bedrijfsfilms laten maken voor jouw bedrijf.

De voordelen van visuele storytelling

Wellicht denk je: ‘Waarom helpen video’s mijn bedrijf nu eigenlijk zo goed?’ Het antwoord ligt bij emotie. Visuele storytelling is krachtig omdat het de kijker in staat stelt om zich emotioneel te verbinden met jouw merk. In jouw bedrijfsfilms kun je beelden laten zien die aansluiten bij de missie en visie van jouw bedrijf, waardoor je authenticiteit en herkenbaarheid deelt. Het versterkt de emotionele band met jouw doelgroep en het helpt je tevens te onderscheiden van andere bedrijven in die dezelfde branche werken.

Consistency is key

Bedrijfsfilms helpen jouw merk bij het overbrengen van een consistente merkboodschap. Het steeds weer overbrengen van jouw boodschap is cruciaal bij het opbouwen van vertrouwen bij jouw doelgroep. Je springt als bedrijf niet van hak op de tak, maar staat met beide benen op de grond en zegt; hier sta ik voor. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan tv-reclames over tandpasta; in de reclames die je hierover tegenkomt zie je steeds mensen met een stralende en frisse lach langskomen, en die stralende frisse lach brengt hen vervolgens de meest gelukkige taferelen. Dit format kun je als bedrijf in een hoop verschillende bedrijfsfilms gieten, terwijl de boodschap consistent blijft; gebruik deze tandpasta, want door de stralende en frisse lach die je ervan krijgt ga jij geluk ervaren. Hoe vaker klanten dit zien, des te betrouwbaarder jij als merk bent en des te groter is de kans dat zij de tandpasta gaan kopen.

Online zichtbaarheid vergroten

Naast het versterken van de merkidentiteit, kan een bedrijfsfilm ook bijdragen aan een grotere online zichtbaarheid. Op dit moment worden video's vaak beter gerankt door zoekmachines dan foto’s en hebben daarmee een grotere kans om gedeeld te worden op sociale media. Vervolgens kan jouw bedrijfsfilm zelfs viraal gaan. Dit zorgt er weer voor dat niet alleen jouw merkidentiteit wordt versterkt, maar ook dat je als bedrijf meer potentiële klanten bereikt. Deel hierbij vooral interessante, grappige of herkenbare content, dit soort content wordt namelijk snel gedeeld. Kortom, het laten maken van een bedrijfsfilm is een investering die op verschillende manieren bijdraagt aan het versterken van jouw merkidentiteit. Het gebruik van visuele storytelling, het communiceren van een consistente boodschap, en het vergroten van de online zichtbaarheid zijn slechts enkele van de voordelen die een bedrijfsfilm kan bieden. Voor bedrijven die hun merk willen laten opvallen en een blijvende indruk willen maken, is het inzetten van een bedrijfsfilm een enorm krachtige tool, zeker in de huidige maatschappij.

Meer binnen de rubriek Arbeidsmarkt en ondernemen