Met nieuwe fondsenwervende campagne roepen McDonald’s en het Kinderfonds op om superkracht te doneren voor gezinnen met een ziek kind
Na een eerste kennismaking met de McNificents in 2019 staan er dit jaar nieuwe superhelden op. Vijf kinderen, die op jonge leeftijd al veel tijd in het ziekenhuis hebben doorgebracht, staan model voor de nieuwe lichting McNificents. McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds vragen met deze campagne aandacht voor de Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen. Dat zijn plekken met een huiselijke sfeer waar ouders altijd dichtbij hun zieke of zorgintensieve kind kunnen zijn. En dat geeft kinderen superkracht!
Dit jaar zijn Liz, Olivier, Amadi, Lara en Ties omgetoverd tot superhelden. Alle vijf hebben lange tijd in het ziekenhuis gelegen vanwege een ernstige aandoening. Tijdens hun ziekenhuisopname konden hun ouders, broertjes en zusjes gelukkig dicht bij hen zijn in de Ronald McDonald Huizen. En dat helpt écht, wijst onderzoek uit. Zieke kinderen voelen zich beter met hun ouders, broertjes en zusjes dichtbij. Ouders houden de zorg beter vol met een rustplek dicht bij hun zieke kind. Ook de vijf helden uit de campagne kregen zo superkracht. Als McNificent is hun aandoening daarom omgetoverd tot hun superkracht. De McNificents worden van 26 oktober tot en met 22 november 2021 als actiefiguurtjes in de vorm van een vouwplaat aangeboden bij elk Happy Meal.
Superkrachtvoorsuperkracht challenge
Naast de extra aandacht voor de McNificents, daagt McDonald’s iedereen in Nederland met de SuperkrachtvoorSuperkracht challenge uit om zijn of haar superkrachten op social media te delen. Het doel? Zoveel mogelijk geld ophalen voor de Ronald McDonald Huizen. Elke donatie is welkom om zieke kinderen en hun families dicht bij elkaar te brengen. Meedoen aan de SuperkrachtvoorSuperkracht challenge is heel eenvoudig: toon je superkracht door iets boven je hoofd te tillen, deel de foto vanaf 26 oktober met #geefsuperkracht, doneer en nomineer twee vrienden om hetzelfde te doen.
De vijf McNificents-actiefiguren.
Trots
Renate Westerlaken-Loos, directeur van Ronald McDonald Kinderfonds, is trots op de McNificents: “Ook dit jaar laten de McNificents weer zien dat elk kind, dat regelmatig in het ziekenhuis moet verblijven, een superheld is. Die superkrachten komen zeker naar voren als hun familie dichtbij kan zijn. We zijn dan ook ontzettend trots op deze campagne en op de samenwerking met partner McDonald’s. Samen hopen we zo veel mogelijk overnachtingen mogelijk te maken voor ouders, zodat zij altijd dicht bij hun zieke of zorgintensieve kind kunnen zijn.”
Annemarie Swijtink, Senior Director Brand Impact & Marketing: “Samen met onze Franchisenemers dragen we het Kinderfonds al meer dan 35 jaar een zeer warm hart toe. We zien zieke kinderen net iets meer stralen als ze hun dierbaren dicht bij zich hebben, die tastbare momenten maken het goede werk van het Kinderfonds zo ontzettend belangrijk. Familie heel dicht bij je hebben wanneer je in het ziekenhuis verblijft, dat helpt echt. We hopen dat vele Nederlanders ons voorbeeld volgen en een bijdrage willen leveren om het Kinderfonds te steunen.”
McNificent Liz is verrast met haar eigen actiefiguurtje in het klein, en een levensgrote versie. Door: McDonald’s