De veerdienst Rozenburg-Maassluis van nautisch dienstverlener Blue Amigo vaart op dit moment een andere dienstregeling. Tot 3 oktober 2022 werd de veerdienst 3 keer per uur ingezet voor auto’s, motoren, voetgangers en (brom)fietsers, maar vanwege technische problemen aan de Blankenburg vaart Blue Amigo met de veel kleinere veerboot de Otter 1 keer per uur voor voetgangers en (brom)fietsers . Een situatie die dus al bijna 2 maanden voortduurt en waar de reizigers veel last van ondervinden. Arno Hoorweg, COO van Blue Amigo, betreurt het dat veel reizigers niet van de dienst gebruik kunnen maken, maar verzekert hen dat er nog steeds met man en macht wordt gewerkt aan het herstellen van de gebruikelijke dienstverlening.
Wanneer gaat Blue Amigo weer varen met de Blankenburg en kan het autoverkeer weer gebruik maken van de veerdienst?
In eerdere berichtgeving heeft Blue Amigo aangegeven dat de veerdienst mogelijk begin december weer in de vaart zou komen. Dit gaat helaas niet lukken. Zoals het er nu uitziet wordt het op zijn vroegst eind januari 2023. Gezien de leeftijd van het schip is het niet mogelijk geweest om onderdelen te bestellen en moeten deze speciaal voor de Blankenburg worden geproduceerd. Daar komt bij dat onze leverancier van de koelers uit Oost Europa komt en door de oorlog in Oekraïne moeite heeft met buitenlandse leveringen.
Komt er een halte naast de bestaande veerstoep in Rozenburg?
Op dit moment vaart de vervangende veerdienst met de Otter een dienstregeling naar een ponton (EIC Mainport Rotterdam) dat 2 kilometer is verwijderd van de bestaande veerstoep in Rozenburg. Blue Amigo werkt er hard aan om die situatie zo snel mogelijk te verbeteren, door een ponton naast de bestaande veerstoep aan te leggen. Hiervoor is Blue Amigo met verschillende partijen in overleg die alle benodigde werkzaamheden uit moeten voeren. Als het ponton verplaatst is , zal er frequenter worden gevaren voor voetgangers en (brom)fietsers.
Worden abonnementen die in oktober zijn afgesloten gecrediteerd?
Voor voetgangers en fietsers is er door Blue Amigo voor vervangend vervoer gezorgd gedurende de eerste 2 weken, gevolgd door de specifieke veerdienst met de Otter tot op de dag van vandaag. Voor auto’s en motoren was/is helaas geen alternatief voorhanden. Blue Amigo heeft daarom gekozen voor een volledige restitutie van het abonnementsgeld van oktober voor personenauto’s en motoren.
Dit is een origineel bericht van Blue Amigo
Ga naar alle berichten van deze organisatie.
27 NOV 2024
27 NOV 2024