Ronald McDonald Kinderfonds lanceert ontroerende animatiefilm ter ere van 40-jarig bestaan
TBWA\NEBOKO, Ambassadors en Sony Music brengen de impact van samenzijn tot leven
Al 40 jaar zorgt het Ronald McDonald Kinderfonds ervoor dat families met een ziek of zorgintensief kind dicht bij elkaar kunnen zijn. Om deze mijlpaal te markeren én het belang van hun missie opnieuw onder de aandacht te brengen, lanceren het Kinderfonds en zijn creatieve partners een emotionele animatiefilm. De campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Ambassadors en Sony Music, vertelt op een vernieuwende manier het verhaal van samenzijn in tijden van zorg.
De film volgt een jong meisje dat ziet hoe haar familie worstelt met verdriet over iets wat er speelt. In een daad van liefde en vastberadenheid besluit ze letterlijk in actie te komen: midden in de nacht vertrekt ze samen met haar huis op avontuur. Terwijl haar ouders slapen, begint ze haar reis naar de grote stad...
"Deze film verbeeldt precies wat het Ronald McDonald Kinderfonds al veertig jaar doet,” zegt Miranda Noorlander, adjunct-directeur Ronald McDonald Kinderfonds. “We zorgen ervoor dat families met een ziek kind een plek hebben dicht bij het ziekenhuis, waar ze bij elkaar kunnen blijven, omdat samenzijn het verschil maakt in moeilijke tijden.”
Het creatieve concept werd ontwikkeld door TBWA\NEBOKO, dat een verbeeldingsrijke en toegankelijke manier zocht om het belang van samenzijn te vertellen. Door het verhaal te laten beleven door de ogen van het zusje, wordt de boodschap extra invoelbaar. "We wilden het universele gevoel van ‘dicht bij elkaar willen zijn’ niet alleen tonen, maar echt laten voelen,” zegt Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO. “Door een fantasievolle invalshoek te kiezen, konden we een zwaar thema op een lichte en hoopvolle manier brengen, zonder afbreuk te doen aan de emotionele impact.”
Om dit concept tot leven te brengen, verzorgde Ambassadors de animatie en visuele stijl. "We hebben veel warmte en licht gebruikt in onze designs om het verhaal een positieve toon te geven. Zo wordt de zware boodschap op een subtiele en warme manier verteld,” zegt Nick Groeneveld, Head of Animation bij Ambassadors. “Het verhaal begint in koele, koude tinten, maar naarmate de zon opkomt, worden de kleuren geleidelijk warmer – een visuele weerspiegeling van het hoofdpersonage, die steeds dichter bij haar doel komt.”
De muziek is gecomponeerd door Darre van Dijk en ingezongen door de Belgisch-Nederlandse singer-songwriter Judith, die recent tekende bij Sony Music Benelux.
Het Ronald McDonald Kinderfonds biedt met elf Ronald McDonald Huizen een thuis voor ouders en broertjes en zusjes op loopafstand van het ziekenhuis. Daarnaast zijn er twaalf Huiskamers in ziekenhuizen, waar families even tot rust kunnen komen, en drie vakantiehuizen, waar gezinnen met een zorgintensief kind samen kunnen opladen.
De film is vanaf 13 maart te zien op tv, in de bioscoop en online.
Dit is een origineel bericht van Ronald McDonald Kinderfonds
Ga naar alle berichten van deze organisatie.