Mobiel Data Provider Mondicon stelt Joachim de Wild aan als CTO

13 JUN 2017 09:30 | Mondicon

AALSMEER, 13 juni 2017 - Joachim de Wild is aangesteld als Chief Technology Officer (CTO) van Mondicon. Hij vormt samen met de oprichters Jurgen ter Hoeve (CCO) en Jeroen Gootjes (CFO) de directie van de serviceprovider uit Aalsmeer die zich richt op het leveren van mobiele dataoplossingen.

Joachim is een bekende naam binnen de Telecom en ICT-branche. Hij begon zijn carrière bij Vodafone en was de laatste jaren actief als Group Product Director en CCO bij Intercity Technology, een ICT-provider gevestigd in Birmingham (UK) en Amsterdam.

Jurgen reageert: "Mondicon richt zich op bedrijven en resellers die snel en betrouwbaar internet wensen op plekken waar dit nou juist een uitdaging is. Er is steeds meer vraag naar mobiele connectiviteit en we hebben het plafond nog lang niet bereikt. Daarom zijn we blij met de komst van Joachim als aandeelhouder en CTO. Hij brengt veel ervaring en expertise mee op het gebied van business development en automatisering. De timing is perfect, want we willen door middel van nieuwe initiatieven nog meer bedrijven en resellers toegang geven tot onze telecomportal en mobiele dataoplossingen." 

Joachim vult aan: "We zien enorme potentie om de sterke groei van Mondicon voort te zetten. Inmiddels zijn we marktleider in het leveren van 4G data connectiviteit binnen de Europese riviercruise industrie. Ook zijn de voornaamste broadcasting partijen in binnen- en buitenland klant bij ons. Het live-streamen van grote nieuws- en sportevenementen zoals de Tour de France en de Olympische Spelen worden door onze gestapelde 4G simkaarten mogelijk gemaakt. Onze klanten verbruiken inmiddels ruim 1 Terabyte aan mobiele data per dag".

Jeroen vertelt meer over een nieuw initiatief: "Sinds de oprichting hebben we ons voornamelijk gericht op het leveren van grote volumes mobiele data. Momenteel werken we aan een nieuw initiatief gericht op Internet of Things (IoT). Alhoewel het data verbruik per simkaart vaak een stuk lager ligt, is de kwaliteit en continuïteit van levensbelang. Met onze disruptieve oplossing, prijsstelling en aanpak verwachten wij na de productlancering binnen afzienbare tijd koploper te worden binnen de IoT connectiviteit markt. Over enkele maanden trappen we af met een grootschalige marketingcampagne gericht op ICT resellers en zakelijke eind-klanten.”

Meer binnen de rubriek Aanvoerketenbeheer