St. Gallen, Zwitserland - 15 maart 2021 – Veel kantoormedewerkers die sinds maart 2020 in quarantaine of lockdown zitten hebben steeds meer last van gevoelens van isolement en eenzaamheid. De remedie? Volgens CoffeeCall is het simpel: “Breng de koffiecorner - inclusief de willekeur aan gebruikers - in het anders zo stille thuiskantoor.”
De Nederlands-Zwitserse CoffeeCall-app, die in maart 2021 werd gelanceerd, doet precies dat. Het is een telefoon- en videochat-app die twee mensen binnen dezelfde organisatie met elkaar in contact brengt voor een snelle, virtuele 'koffiepauze' van 10 minuten. De app, beschikbaar op iOS en Android, gebruikt slimme algoritmes om matches te maken.
"Sinds het coronavirus ons dagelijks leven op zijn kop heeft gezet, vraagt iedereen zich af hoe 'het nieuwe normaal' van de huidige en post-COVID-wereld er uit ziet. Zeventig procent van de werknemers die de sociale kant van hun kantoorwerk missen, kregen niet de sociale steun die ze nodig hadden. Zoom call meetings zorgen weliswaar voor interactie, maar niet voor sociale voldoening," zegt Tom Suter, de medeoprichter van CoffeeCall.
"Met de CoffeeCall app kunnen thuiswerkers nu die sociale ondersteuning krijgen. Ons doel is om een mogelijkheid te bieden het leven van miljoenen professionals die op afstand werken te verbeteren door iets te creëren dat deze mensen helpt gelukkiger, gezonder en productiever te zijn - en dat is precies wat we hebben bereikt met CoffeeCall!"
Met een duidelijke 10-minuten limiet voor elk CoffeeCall gesprek, kunnen thuiswerkers nu op elk moment van de dag een korte, informele koffiepauze inlassen - zonder zich zorgen te maken dat ze te lang niet aan het werk zijn.
De CoffeeCall-app helpt nu al veel thuiswerkers om zich aan te passen aan het nieuwe normaal qua werkroutine. Een gebruiker, Sofia Monza, zei: "Het is zo leuk om een willekeurige CoffeeCall te doen. Eerst is er de spanning over wie zal oppakken - en dan is er de verrassing!" Andere gebruikers waren blij met de ideeën, tips en ondersteuning die ze kregen van collega’s van andere afdelingen binnen hun organisatie, waardoor ze hun werk beter konden uitvoeren.
Terwijl het bedrijfsleven worstelt met de uitdagingen van het coronavirus, springen apps van ondernemers als CoffeeCall in de bres om de leegte op te vullen. Tom Suter “Terwijl de medische wetenschap vecht om een oplossing voor de pandemie te vinden, laat de technologie de wereld zien dat het 'nieuwe normaal' een innovatieve speeltuin is - een speeltuin die vormgeeft aan hoe mensen in de nabije toekomst zouden kunnen leven”.
Dit is een origineel bericht van CoffeeCall