Arnhem, 22 oktober 2021 - Nederlandse auteur Gerben Nijmeijer en bedrijfseconoom Barry van Beem helpen mkb ondernemers bij hun zoektocht naar een strategie waarmee ze zich kunnen onderscheiden. Dat doen ze met het boek “Nils, het spannendste managementboek dat je ooit zult lezen”. Dit boek verscheen op 19 oktober – kwam direct in de top 100 van managementboek.nl – en is nu verkrijgbaar bij de betere boekhandels van Nederland en Vlaanderen en bij bol.com. De officiële boekpresentatie vindt plaats op zondag 31 oktober 2021 in Sugar Hill te Arnhem
Meer dan tachtig procent van de succesvolle bedrijven in Nederland heeft iets gevonden waarmee zij zich onderscheiden van anderen. Met als logisch gevolg meer klanten, omzet en betere marges. Onderscheidend vermogen is dat wat een bedrijf écht anders maakt dan anderen. Dat het belangrijk is je ergens in te onderscheiden weet iedere ondernemer. Wat ze ook weten, is hoe moeilijk dat is. Daardoor komen ze vaak terecht in een vicieuze cirkel van discussies over prijs en kwaliteit.
Het kan anders
Op allerlei manieren zoeken ondernemers naar dat onderscheidend vermogen, naar een unieke formule. Te vaak gebeurt dat op basis van opportuniteit en onder invloed van de waan van de dag en te vaak zorgt dat voor teleurstelling. Dat vonden ervaren ondernemers Gerben Nijmeijer en Barry van Beem jammer. Naar hun mening kan het anders. ‘Er bestaan ondernemers die tijdens een wandeling op de hei een eureka-moment beleven, tuurlijk. En die in korte tijd een ontzettend succesvolle onderneming uit de grond stampen. Maar dat zijn toch echt uitzonderingen. De vraag is: wat doen ‘normale’ succesvolle bedrijven anders dan anderen?´ zegt Gerben Nijmeijer.
Over strategie
´Wat ze anders doen is dat ze een goed doordacht plan hebben, een strategie. Waaraan hard is gewerkt en die ze gedisciplineerd uitvoeren,´ vertelt Barry van Beem. Tijd dus voor een boek over strategie, vonden de auteurs. Maar dan wel een boek dat leuk en praktisch is. Geen standaard managementboek. ’Aan Nils hebben we jaren gewerkt. We hebben de modellen en instrumenten die succesvolle ondernemers gebruiken bestudeerd en getest. Daaruit hebben we een methode om een strategie maken gedestilleerd.’
Een management-thriller en online platform
Nils is een management-thriller. ‘Managementboeken zijn vaak wat saai,’ vertelt Nijmeijer. ‘Daarom hebben we de fictieve ondernemer Nils bedacht. Die krijgt te maken met corruptie, geweld en leugens, van de Russische maffia tot de Nederlandse inlichtingendienst.’
Nils is enerzijds een meeslepend verhaal en anderzijds een online platform waarin de lezer toegang krijgt tot de theorie. Die wordt aangeboden in de vorm van oefeningen, informatie, video’s en interviews met experts. Aan Nils werkten grote namen als, onder andere, Bas van der Veldt, Jos Burgers, Patrick Polak en Karim Henkens mee.
Boekpresentatie
Tijdens de boekpresentatie op zondag 31 oktober 2021 reiken de auteurs een exemplaar uit aan Ilko Bosman, voorzitter van VNO-NCW regio Arnhem-Nijmegen. Over de auteurs
Gerben Nijmeijer is spreker, auteur en adviseur op het gebied van strategie. In 2018 verkocht hij zijn aandeel in het softwarebedrijf dat hij achttien jaar eerder was begonnen en richtte samen met Barry Nils Strategie op. Barry van Beem is bedrijfseconoom met een schat aan ervaring in de internationale zakenwereld. Sinds de oprichting van Nils Strategie helpen Gerben en Barry bedrijven bij het formuleren en implementeren van een succesvolle strategie.
Nils wordt uitgegeven door Van Duuren Management. Deze bekende uitgever geeft managementboeken uit die een positieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling van organisaties én de mensen die er werken.
Bibliografische gegevens
Titel: Nils, het spannendste managementboek dat je ooit zul lezen
ISBN: 9789089656087
NUR: 801
Omslagontwerp: Suzan van Lieshout
Vormgeving binnenwerk: VILLA Y, Henxel
Redactie: Astrid van der Schee
Drukwerk: Balmedia
Aantal pagina’s: 304
Dit is een origineel bericht van Nils Strategie BV