Of het nu gaat om het weggeven op een beurs of als relatiegeschenk voor trouwe klanten, pennen met bedrukking werken goed wanneer het aankomt op promotie en branding. Maar waarom werken pennen met bedrukking nu eigenlijk zo goed? In dit artikel leggen we je uit wat de invloed ervan is en waarom het de moeite waard is om erin te investeren.
Meer en blijvende zichtbaarheid
Wanneer je bedrukte pennen van Greengiving weggeeft aan (potentiële) klanten, zul je merken dat je meer blijvende zichtbaarheid ervaart. Veel ander promotiemateriaal wordt gebruikt en daarna weggegooid of vergeten, terwijl pennen vaak langer bij de (potentiële) klant blijft. Een pen kan op kantoor, thuis, of onderweg gebruikt worden, waardoor de ontvanger, maar ook iedereen in diens omgeving (vaak) wordt blootgesteld aan jouw merk en bedrijf.
Een pen is praktisch
Een ander voordeel van een pen is dat de ontvanger jouw bedrijf zal linken aan handigheid. Pennen zijn natuurlijk altijd handig: aantekeningen maken tijdens een vergadering, ondertekenen van belangrijke documenten, of gewoon je boodschappenlijstje maken. Doordat jouw logo en boodschap op de pen staat, zal de persoon die de pen gebruikt jouw merk gaan associëren met bruikbaarheid en waarde.
Een voorbeeld van consistente marketing
Een ander groot voordeel van het weggeven van bedrukte pennen, bijvoorbeeld bij een bestelling, is dat het consistente marketing is. Tegenwoordig worden opdringerige advertenties en berichten niet meer heel erg gewaardeerd en daardoor ook vaak overgeslagen. Bij een pen is dit niet het geval en omdat het een functie heeft, worden klanten er wel mee geconfronteerd zonder dat ze het gevoel krijgen dat ze overspoeld worden met reclame. Zo wordt je merk gepromoot, zonder dat je (potentiële) klanten zich ergeren aan grote hoeveelheden reclame.
Bedrukte pennen zijn betaalbaar
Een van de grootste voordelen van bedrukte pennen is het feit dat ze goed betaalbaar zijn. Andere vormen van reclame maken, zoals reclame op tv of reclame op posters, zijn vaak behoorlijk duur. Pennen bedrukken is vele malen goedkoper en daarbij ook makkelijker te verspreiden, omdat je dit zelf kunt doen en hier geen externe partij voor nodig is. Je hoeft dus alleen maar pennen laten bedrukken en daarna kun je ze zelf bij bestellingen doen of weggeven tijdens evenementen.
Verbinding met het bedrijf
Het laatste voordeel van bedrukte pennen is dat mensen zich meer gewaardeerd voelen wanneer zij wat gratis krijgen van een bedrijf. Dit komt door de psychologie erachter; mensen voelen reciprociteit. Dit houdt in dat wanneer jij als bedrijf wat aan hen geeft, zij de behoefte voelen om wat terug te doen. In dit geval kan dat dus leiden naar dat zij jouw bedrijf of product opnieuw zullen overwegen wanneer ze een dergelijk product nodig hebben.
Dit is een origineel bericht van Greenliving
Ga naar alle berichten van deze organisatie.