KBC Group verlengt samenwerking met Cognizant om IT-diensten en klantenervaring te verbeteren

10 FEB 2025 10:01 | PR Newswire

KBC Group en Cognizant vieren meer dan tien jaar samenwerking met een vernieuwde overeenkomst tot 2027. Cognizant zal verschillende IT-diensten leveren, gericht op kwaliteit en kosteneffectiviteit.

BRUSSEL, 10 februari 2025 /PRNewswire/ -- Cognizant kondigde vandaag aan dat het zijn relatie heeft vernieuwd met KBC Group, een toonaangevende Belgische universele bankverzekeraar met meerdere kanalen.

Deze verlenging van de overeenkomst loopt tot 2027 en positioneert Cognizant als partner van KBC Group voor de ondersteuning van zijn IT- en bedrijfstransformatie over het hele spectrum van IT-diensten, waaronder applicatieontwikkeling en -onderhoud, datadiensten, infrastructuur en kwaliteitsengineering.

"Wij zijn blij dat we onze overeenkomst met Cognizant kunnen verlengen. Het ondersteunt onze doelstellingen om een superieure klantenervaring te creëren, innovatie te bevorderen en operationele uitmuntendheid te behouden," zegt Isabel Van Mele, Chief Information Officer van KBC Bank & Verzekeringen. "Cognizant is een belangrijke partner voor KBC omdat het verschillende IT-diensten kan leveren, gericht op kwaliteit, stabiliteit en kostenefficiëntie. We kijken ernaar uit om onze samenwerking voort te zetten en onze organisatorische doelstellingen te bereiken."

Cognizant en KBC Group onderhouden al meer dan 11 jaar een langdurige relatie, gebaseerd op wederzijds vertrouwen, respect en een bewezen staat van dienst. Deze overeenkomst wordt gekenmerkt door een geest van samenwerking. Hierbij zoeken zij naar win-win oplossingen voor beide partijen. De voortzetting van de relatie onderstreept het engagement van beide organisaties om uitvoeringsgerichtheid, innovatieve oplossingen en thought leadership te blijven aanbieden aan KBC Group. Het bestaande team en het dienstenaanbod van Cognizant zullen naar verwachting de kwaliteit verbeteren, operationele stabiliteit garanderen, innovatie bevorderen en de kostenefficiëntie voor KBC Group optimaliseren.

"We zijn vereerd om onze samenwerking met KBC Group uit te breiden," zegt Geert Lejon, Country Manager, België & Luxemburg bij Cognizant. "Onze uitgebreide ervaring in het leveren van een breed scala aan IT-diensten is cruciaal geweest in het helpen van KBC bij het bereiken van zijn doelstellingen in de afgelopen elf jaar. Ons team is enthousiast om dit werk voort te zetten en onze samenwerking verder te verbeteren."

Over Cognizant

Cognizant ontwikkelt moderne bedrijven. We helpen onze klanten met het moderniseren van technologie, het herontwerpen van processen en het transformeren van ervaringen, zodat ze koploper kunnen blijven in onze snel veranderende wereld. Samen verbeteren we het dagelijks leven. Kijk hoe op www.cognizant.com of @cognizant.

Over KBC Group

KBC is een van de toonaangevende financiële groepen in Europa. Het is een multikanaalbank-verzekeraar voor hoofdzakelijk particulieren en kleine en middelgrote lokale ondernemingen, met geografische focus op Europa De groep bekleedt belangrijke, vaak leidende posities in zijn kernmarkten België, Tsjechië, Bulgarije, Hongarije en Slowakije. De KBC-groep is ook selectief aanwezig in een aantal andere landen en regio's over de hele wereld.

KBC Group telt ongeveer 41000 medewerkers en bedient ongeveer 13 miljoen klanten in zijn kernmarkten. KBC Group NV staat genoteerd op Euronext Brussel (tickersymbool 'KBC').

Neem voor meer informatie contact op met: GlobalCommunications@cognizant.com

Logo -

View original content:https://www.prnewswire.com/nl/persberichten/kbc-group-verlengt-samenwerking-met-cognizant-om-it-diensten-en-klantenervaring-te-verbeteren-302371834.html

Meer binnen deze rubriek