Met een groeiende community in Amsterdam maakt BASH zich klaar om hun social event-app uit te rollen in andere steden van Nederland.
Het in Amsterdam gevestigde BASH heeft onlangs €750.000 opgehaald in een nieuwe investeringsronde, waarmee de event app klaar is voor de uitbreiding naar de rest van Nederland.
“Deze financiering is een blijk van vertrouwen in onze visie en het harde werk van ons team in het afgelopen jaar. Het stelt ons in staat om het succes in Amsterdam door te trekken en heel Nederland kennis te laten maken met onze social event-app,” zegt Joris Oudejans, CEO van BASH.
De app is dit jaar gegroeid van 5.000 naar 15.000 actieve gebruikers in Amsterdam en dankt haar succes aan een levendige community. BASH heeft bijna alle evenementen in Amsterdam en toont in één oogopslag dankzij de 'hype score' welke evenementen ‘hot’ zijn. Bovendien kunnen gebruikers op BASH zien waar hun vrienden naartoe gaan. Dat is de meest-geciteerde feature in gebruikersfeedback.
Aan de groep van eerdere investeerders zoals Sjuul Berden (oprichter van United Wardrobe) en Leon Ramakers (oud-directeur van Mojo), voegen zich nu ook namen toe als Quinten Selhorst (oprichter van Felyx), Bastiaan de Rakt (oprichter van Enjins, Deeploy), Neil Currie en Gijsbert de Regt (oprichters eVision), en Geert-Jan Smits (oprichter van Flinders). “We zijn verheugd dat we, net als in de vorige ronde, wederom uitsluitend gefinancierd zijn door prominente ondernemers die ons gaan helpen bij de verdere groei van ons bedrijf. Met Bastiaan aan boord als AI-expert, en Quinten en Geert-Jan die ervaring meebrengen in het snel opschalen, zowel nationaal als internationaal,” aldus Joris.
De nieuwe financiering stelt BASH in staat om de manier waarop gebruikers tickets vinden, kopen en beheren drastisch te verbeteren. De focus ligt op het snel doorgroeien naar heel Nederland, met Rotterdam en Utrecht als de eerstvolgende steden op de lijst.
"We kunnen niet wachten om onze app ook in andere steden te lanceren en onze groei door te zetten. We nodigen iedereen in Amsterdam uit om de app te downloaden en horen graag als jouw stad de volgende moet zijn," voegt Joris toe.
Over BASH
Het is de missie van BASH om mensen meer leuke laten dingen te doen in het echte leven. Het biedt een plek om events te ontdekken, van feestjes tot festivals en van marktjes tot pubquizzen, vrienden uit te nodigen en alles samen te coördineren. Het verdienmodel ligt in de mogelijkheid voor organisatoren om bereik op BASH om te zetten in ticketverkoop door de juiste doelgroep. Het team van BASH bestaat momenteel uit acht medewerkers en heeft Amsterdam als thuisbasis.
Dit is een origineel bericht van BASH