Op 25 juni, op de tweede dag van NAVO-top, geeft journalist en schrijver Robert Kaplan een interview in de Haagse Koninklijke Schouwburg over de huidige geopolitieke ontwikkelingen. Kaplan schreef jarenlang over buitenlandpolitiek onder andere voor het literair-culturele tijdschrift The Atlantic.
In gesprek over de huidige geo-politieke ontwikkelingen
Op 24 en 25 juni is Den Haag het toneel van een tweedaagse NAVO-top met 45 regeringsleiders, meer dan 8500 ministers, journalisten en andere deelnemers. Voor Crossing Border Festival en Het Nationale Theater vormt dit decor een goede aanleiding voor een diepgaand gesprek over de huidige internationale ontwikkelingen.
Wat ons te wachten staat
In de Koninklijke Schouwburg vertelt Kaplan, naar aanleiding van zijn nieuwste boek Het barre land naar het beroemde gedicht van T.S. Eliot, hoe wij in deze ogenschijnlijk permanente crisis beland zijn en wat ons mogelijk te wachten staat. Om het heden te duiden richt Kaplan zijn blik op het verleden en de literatuur. In het bijzonder op de Weimarrepubliek (Duitsland tussen 1918-1933), die de opmaat vormde voor de Tweede Wereldoorlog. Rondom dit interview zijn korte uitvoeringen te zien van onder meer actrice Yela de Koning (genomineerd voor de Theo d’Or 2023).
Journalist en politiek schrijver
Robert D. Kaplan is auteur van meer dan twintig boeken over buitenlandpolitiek en reizen, waaronder De wraak van de geografie en Moesson. Daarnaast schreef hij ruim dertig jaar over buitenlandpolitiek voor The Atlantic. Hij is voorzitter van de afdeling Geopolitiek bij het Foreign Policy Research Institute en werd opgenomen in de Top 100 Global Thinkers van Foreign Policy.
Dialoog in de Koninklijke Schouwburg
Crossing Border en Het Nationale Theater vinden het belangrijk om over dit onderwerp een dialoog op gang te brengen in de Koninklijke Schouwburg. Stel vragen en praat mee. Meer informatie op: www.hnt.nl/kaplan
Het interview vindt plaats in het Engels. De boeken van de auteur zijn ter plekke te koop (Ned/Eng). Na afloop is er een signeersessie.
Dit is een origineel bericht van Het Nationale Theater
Ga naar alle berichten van deze organisatie.