Keukenwinkel Küchenwelt heeft een nieuwe vorm van keukens leveren ontwikkeld. Door dit nieuwe proces is het bedrijf uit Heerhugowaard in staat om keukens in één keer volledig bij de klant af te leveren. Het is een belangrijke stap voor de Nederlandse keukensector, want voorheen was het bijna onmogelijk om een keuken compleet te leveren.
Met deze nieuwe methode wil Küchenwelt gebrekkige leveringen bestaand uit ontbrekende of onvolledige onderdelen aanpakken. In Nederland is er geen bedrijf dat dit op orde heeft. De aanpak is gebaseerd op een herziening van hun orderproces, van het moment van verkoop tot de uiteindelijke levering. Ze hebben hiervoor een gestructureerd systeem opgezet. Deze benadering leidde tot een aanzienlijke vermindering van het risico op ontbrekende onderdelen.
Keukens zijn complexe producten. Waar het voor de consument gaat om één product hebben keukenwinkels te maken met wel tachtig afspraken bij zes verschillende leveranciers. Deze hebben op hun beurt ook weer te maken met toeleveranciers. Küchenwelt heeft daarom zorgvuldig gekozen met wie ze samenwerken. Partners moeten goed begrijpen wat er nodig is om een levering te realiseren. Deze grondige selectie heeft bijgedragen aan een verminderd aantal tekorten waardoor de winkel tijdens de testfase al in staat was om de keukens zonder problemen aan te leveren.
Ook heeft de organisatie de interne processen onder de loep genomen. De organisatiestructuur binnen het bedrijf is zo aangepast dat er nu per afdeling alleen nog gekwalificeerde medewerkers de taken uitvoeren. Niemand doet meer iets waar ze eigenlijk onbevoegd voor zijn. Ook heeft Küchenwelt ervoor gekozen om het transport zelf te regelen.
In het geval dat er toch een probleem optreedt bij een levering, heeft Küchenwelt aangegeven dat ze klanten een passende oplossing bieden, samen met eventuele aanvullende leveringen. Het bedrijf benadrukt dat hun doel is om dergelijke situaties tot een minimum te beperken.
Dit is een origineel bericht van KüchenWelt