Nederlandse gewoontes op gebied van duurzaamheid en voeding zijn aan het veranderen

05 MRT 2024 17:41 | BlueBand

Nederlands onderzoek toont verschuiving in eetgewoonten naar plantaardige alternatieven

Amsterdam, 4 maart. Van niet recyclen tot het eten van vlees bij elke maaltijd: uit onderzoek* van Blue Band komt naar voren dat veel gewoontes op het gebied van voeding en duurzaamheid aan het veranderen zijn. Meer dan de helft van de respondenten verwacht dat meer mensen de komende 5 jaar zullen kiezen voor een plantaardig dieet en 56% van de Nederlanders zoekt naar plantaardige opties, omdat ze zich bewust zijn van de invloed van hun keuzes op het milieu.

Voor het onderzoek werd de deelnemers gevraagd welke gewoontes zij graag zien veranderen op het gebied van voeding en duurzaamheid. Onder andere afval achterlaten op straat (34%), niet recyclen (29%) of niet nadenken over de impact van je gewoontes op het milieu (57%) werden hierbij als voorbeeld genoemd. Het onderzoek toont ook aan dat mensen een plantaardig dieet als middel zien om hun klimaatimpact te verminderen (56%). Meer dan de helft (55%) van de respondenten verwacht dat meer mensen de komende 5 jaar zullen kiezen voor een plantaardig dieet.

Tegelijkertijd met de onderzoeksresultaten lanceert Blue Band de ‘Skip the Cow’-campagne die consumenten met een knipoog laat nadenken over de logica van boter.

Bas Michel, Country Manager Nederland, zegt hierover: “Voor een groot merk als Blue Band is het logisch een voortrekkersrol te pakken in de duurzaamheidstransitie. Met Roombeter bieden we de consumenten een keuze die aansluit bij moderne Nederlandse eetgewoonten. 56% van de Nederlanders zoekt momenteel naar plantaardige opties omdat ze weten dat hun keuzes invloed hebben op het milieu. Blue Band Roombeter heeft minstens 75% minder impact op het klimaat dan boter**. Met de ‘Skip The Cow’-campagne willen we consumenten op een leuke en inspirerende manier laten weten dat er lekkere alternatieven zijn om uit te kiezen.Daarnaast willen we onze nieuwe papieren kuip onder de aandacht brengen.”

De lancering van de ‘Skip de Cow’-campagne sluit aan bij de veranderende behoeften van de Nederlandse consument en Blue Band biedt met Roombeter meer keuze.

Meer binnen de rubriek Voeding, drank en horeca