Assen, 8 september 2023 - Investerings- en ontwikkelingsmaatschappij NOM steekt 4 miljoen in het snelgroeiende online boekingsplatform Vipio uit Assen. In tegenstelling tot andere boekingsplatformen bestaat het aanbod op Vipio enkel uit bijzondere overnachtingen en unieke vakanties.
Sinds de lancering in 2020 gingen al meer dan 100.000 mensen via Vipio op reis. Met het opgehaalde kapitaal wil Vipio haar platform verder verbeteren en versneld internationaal groeien. Vipio is daarom op zoek naar nieuwe medewerkers, zoals software developers, online marketeers en sales medewerkers.
Een van de oprichters van Vipio is René Schoenmakers, medeoprichter en lange tijd CEO van het bekende veilingplatform Catawiki. De NOM was in 2010 ook een vroege investeerder in Catawiki. Bij de verkoop in 2020 resulteerde dit in het hoogste rendement dat de NOM ooit op een investering maakte.
Schoenmakers: “Na Catawiki wilde ik graag weer met iets nieuws aan de slag. De leukste fase van een bedrijf is de beginfase, waar alles nog alle kanten op kan. Dat blijft trekken. Ik was toevallig met mijn zoon op zoek naar een echt bijzondere accommodatie voor een weekendje samen weg. Uiteindelijk vond ik met veel moeite iets op een website van een camping en bedacht dat een gespecialiseerd platform me hier had kunnen helpen. Zo werd Vipio geboren.
“Als je op andere platformen iets bijzonders zoekt, ben je vaak uren bezig om je door het standaard aanbod te worstelen. Je ziet door de bomen het bos niet meer want wereldwijd zijn er meer dan 15 miljoen vakantieaccommodaties. Onze missie is om daaruit de echt bijzondere te selecteren. We hebben bijvoorbeeld net het voormalige vakantiehuis van Freddie Mercury toegevoegd. Ons selectieteam benadert zelf dit soort bijzondere plekken. Daarnaast ontvangen we ook veel spontane aanmeldingen van B&B’s, campings en boutique hotels, waarvan we helaas een groot deel moeten afwijzen, omdat ze niet bijzonder genoeg zijn”, aldus Mark Borgman, medeoprichter en CMO van Vipio.
De NOM is blij met de investering in Vipio. Manager Investeren Marco de Jong: “We investeren uiteraard in Vipio omdat René en zijn team een goed trackrecord hebben, maar vooral ook omdat we zien dat Vipio inspeelt op een sterk groeiend segment van reizigers die iets bijzonders willen en daarbij geholpen willen worden.“
Over Vipio
Vipio is een boekingsplatform voor bijzondere overnachtingen en vakanties. Het platform ging in 2020 van start. Sindsdien groeide het snel en heeft het accommodaties door heel Europa die geboekt worden door een internationaal publiek. Vipio is gevestigd in Assen.
Over de NOM
De NOM is een investerings- en ontwikkelingsmaatschappij die financiering en advies op maat biedt aan innovatieve ondernemers die willen groeien of zich willen vestigen in Noord-Nederland. Bij de NOM worden ondernemers geholpen met geld, connecties en kennis. Ondernemers staan centraal. De diensten zijn onafhankelijk, laagdrempelig en creatief. Zij dragen bij aan de groei van ondernemers en verstevigen daarmee de noordelijke economie op een duurzame manier.
Dit is een origineel bericht van Vipio