Moederbedrijf Werkspot neemt MyBuilder in Verenigd Koninkrijk over

• Werkspot

Moederbedrijf Werkspot breidt Europees portfolio verder uit met overname MyBuilder in Verenigd Koninkrijk

Amsterdam, 27 maart 2017 – Internationale klusmarktleider HomeAdvisor, onderdeel van IAC (NASDAQ: IAC) en moederbedrijf van Werkspot, neemt MyBuilder over. Het online klusplatform van MyBuilder, één van de marktleiders in het Verenigd Koninkrijk, verbindt consumenten en vakmannen. De details van de overname zijn niet bekend gemaakt. 

Met de overname van MyBuilder versterkt HomeAdvisor haar positie als marktleider in online klussen in Nederland (Werkspot), Italië (het vanuit Amsterdam gerunde Instapro), Duitsland (MyHammer), Frankrijk (Travaux.com) en Canada (HomeStars).

Ronald Egas, CEO van Werkspot en Instapro, licht toe: “Het is indrukwekkend om te zien hoe snel de online klusmarkt zich ontwikkelt in Europa. Onze missie is de meest betrouwbare en makkelijke manier te worden om klussen te regelen. De klusmarkt is momenteel minder dan 10% online, dus dit is nog maar het begin. Er liggen nog zoveel kansen om consumenten en vakmannen elkaar online te laten vinden en wij werken er hard aan om die kansen te grijpen.” 

Jeff Kip, CEO van HomeAdvisor International: “Met het aanbieden van gekwalificeerde, professionele vakmannen op haar platform is MyBuilder uitgegroeid tot één van de klusmarktleiders in het Vereningd Koninkrijk met hoge klanttevredenheid. Wij zijn er trots op dat we oprichter Ryan Notz en het MyBuilder-team kunnen toevoegen aan het HomeAdvisor portfolio.”

Het in 2008 opgerichte MyBuilder is één van de grootste online marktplaatsen in het Verenigd Koninkrijk waar huiseigenaren gekwalificeerde, professionele vakmannen kunnen vinden. Het platform legt de nadruk op vertrouwen via feedback. Consumenten krijgen een compleet overzicht van eerder uitgevoerde projecten en kunnen gecontroleerde reviews van eerdere klanten bekijken. Ruim 25.000 vakmannen gebruiken het MyBuilder-platform actief en consumenten plaatsen er ruim 60.000 klussen per maand. De online klusmarkt in het Verenigd Koninkrijk wordt geschat op 60 tot 70 miljard dollar en beslaat ongeveer 15% van de totale Europese markt.

“MyBuilder is ontstaan vanuit liefde voor het vak, want ik ben zelf jarenlang vakman geweest,” aldus Ryan Notz, oprichter en CEO van MyBuilder. “Voordat ik met dit platform begon, had ik gewild dat er al iets bestond om het juiste werk op het juiste moment te vinden. Ik ben onder de indruk van de sterke leiderschapspositie die HomeAdvisor heeft opgebouwd in Noord-Amerika en Europa. Zij zijn de perfecte partner om MyBuilder verder uit te kunnen bouwen.”

De internationale business van HomeAdvisor blijft groeien. Vorige maand gaf IAC, het moederbedrijf van HomeAdvisor, haar cijfers over het laatste kwartaal van 2016 vrij: de omzet van HomeAdvisor is jaar op jaar met 35% gegroeid, deels gedreven door 27% internationale groei. HomeAdvisor heeft het afgelopen jaar bijna een half miljard dollar aan omzet gedraaid. Alle resultaten zijn te vinden via www.iac.com/Investors.

 

Commentaar:

Over Werkspot & Instapro

Vanuit de vestiging in Amsterdam (100 FTE) wordt de Nederlandse markt bediend via Werkspot.nl en de Italiaanse markt via Instapro.it. Het concept achter Werkspot & Instapro is eenvoudig. Consumenten plaatsen een klus waarop vakmensen reageren. Consumenten kiezen een vakman op basis van offertes en reviews over deze vakmannen. Werkspot is marktleider in Nederland met 320.000 geplaatste klussen per jaar, 7.400 aangesloten vakmensen en ruim 210.000 reviews van consumenten. In Italië is Instapro momenteel nummer drie in de markt met 50.000 klussen per jaar en meer dan 8.600 aangesloten vakmensen. 

Over HomeAdvisor en HomeAdvisor International

HomeAdvisor, onderdeel van IAC, is de toonaangevende home services marktplaats in Noord-Amerika, en opereert via haar internationale tak HomeAdvisor International in Europa. HomeAdvisor International is actief in zes landen met vijf merken: MyBuilder in het Verenigd Koninkrijk, MyHammer in Duitsland en Oostenrijk; Travaux.com in Frankrijk, Werkspot in Nederland en Instapro in Italië.

Over MyBuilder

MyBuilder is een online marktplaats die huiseigenaren helpt om kwaliteitsvakmannen te vinden, met als doel de klusmarkt voorgoed te veranderen. Gebaseerd op het principe van betrouwbaarheid via feedback, maakt het platform van MyBuilder het mogelijk om eenvoudig goede vakmannen te vinden en ondersteunt het vakmannen om beter werk te vinden. Ongeveer 25.000 vakmannen maken gebruik van de site, consumenten plaatsen ruim 60.000 klussen per maand en in totaal zijn er 2.5 miljoen klussen geplaatst op het platform.