MEDIAMARKT OFFICIAL AJAX ESPORTS PARTNER

29 SEP 2022 16:54 | MediaMarkt

MediaMarkt is het komende esports-seizoen official Ajax esports partner. In de MediaMarkt aan de Johan Cruijff Boulevard, op een steenworp afstand van het Ajax-stadion, is een gloednieuwe Esports Room gebouwd. De esporters van Ajax zullen daar hun trainingen houden en wedstrijden gaan spelen. Om ook de esportsfans de mogelijkheid te geven hun sporters van dichtbij in actie te zien, is iedereen welkom in de MediaMarkt Esports Room. MediaMarkt onderstreept hiermee de plek te zijn voor esporters, fans en gamers.

Steffany Sprong, Social Media & Brand Activation Manager Benelux:  “Gaming is voor ons een belangrijke markt. Dat zie je ook aan ons uitgebreide assortiment. Naast de nieuwste games, zoals FIFA 23, kunnen gamers bij ons terecht voor de nieuwste consoles en accessoires om op het hoogste niveau te kunnen presteren. De samenwerking met Ajax is voor ons daarom een logische stap. Ook omdat onze winkel Amsterdam Arena letterlijk naast de thuisbasis van Ajax ligt. Door deze samenwerking kunnen wij de gamers en esports fans nog meer bieden, want hoe leuk is het om niet alleen bij ons uit een breed assortiment games en gamesbenodigdheden jouw favorieten te kunnen kiezen, maar ook bij ons in de Esports Room jouw favoriete esportsteam te zien trainen en geweldige esportswedstrijden live te kunnen volgen.“

Menno Geelen, commercieel directeur Ajax: “Esports is onverminderd populair, voor Ajax blijft het een interessante manier om een jongere doelgroep te binden. Een nog steeds groeiende doelgroep die ook voor MediaMarkt interessant is. Met MediaMarkt hebben we een ‘goede buur’ waarmee we mooie plannen hebben.”

Sprong vult aan dat inderdaad ook MediaMarkt door deze samenwerking esports toegankelijker wil maken voor jongeren, vooral voor die jongeren voor wie dat niet altijd vanzelfsprekend is. “Vooral ook jongeren die zelf niet de middelen hebben de esports games te kopen, kunnen hier met elkaar deze enorm populaire sport spelen in de door MediaMarkt beschikbaar gestelde Esports Room. Door een brede groep jongeren de mogelijkheid te geven zelf de esports te beoefenen, groeit de esports community en stijgt hopelijk ook de kans dat onontdekte talenten boven komen die Ajax of het Nederlands esports elftal op het hoogste niveau kunnen gaan neerzetten.”

Sprong nodigt dan ook alle gamers uit om de nieuwe FIFA 23 game te spelen. “Van 30 september tot en met 2 oktober aanstaande kunnen esporters in één van de 16 deelnemende MediaMarkt winkels in Nederland hun FIFA 23 skills gaan testen voor de ultieme winst. Per winkel kwalificeert 1 speler zich voor het grote eindtoernooi op 9 oktober. De eindfinale wordt gespeeld door de twee overgebleven esporters samen met een pro-FIFA esporter van Ajax in MediaMarkt Amsterdam Arena en een pro-FIFA esporter van Feyenoord in MediaMarkt Tech Village in Rotterdam. Daarbij wordt gestreden om de kampioensbeker, een Logitech G435 gaming headset én een PS5!”

Voor meer informatie over de inhoud van dit bericht of een interview met Steffany Sprong, kunt u contact opnemen met: Edward Verheij, Head of Communication BeNeLux, tel: +31 6 28 794 783, mail: verheije@media-saturn.com Extra informatie: In de volgende MediaMarkt winkels wordt het kwalificatietoernooi gespeeld, om samen met de Ajax esporter de finale te spelen: Amsterdam Arena, Arnhem, Amersfoort, Hoofddorp, Almere, Amsterdam Noord, Enschede, Zwolle. In de volgende MediaMarkt winkels wordt het kwalificatietoernooi gespeeld, om samen met de Feyenoord esporter de finale te spelen: Rotterdam Alexandrium, Rotterdam Techvillage, Rotterdam Beijerlandselaan, Zoetermeer, Leidschendam, Breda, Den Bosch, Tilburg. De kwalificaties zijn vrijdag 30 september van 14 uur tot 20 uur, zaterdag 1 oktober van 12 uur tot 17 uur en zondag 2 oktober van 12 uur tot 17 uur. https://www.mediamarkt.nl/nl/specials/fifa-23-toernooi Over MediaMarkt Mediamarkt is de grootste elektronicaketen van Europa en is sinds 1999 actief in Nederland met momenteel 49 winkels. In totaal is de winkelketen met zo’n 1000 winkels actief in 12 Europese landen. Bij MediaMarkt staat de consument centraal. Jaarlijks bezoeken meer dan 100 miljoen consumenten MediaMarkt: door een bezoek aan de winkels of online. Met de introductie van de omnichannel propositie wordt de consument nog beter bediend, omdat zelf kan worden bepaald hoe, waar en wanneer elektronica wordt gekozen, gekocht en verworven. Binnenkort breidt MediaMarkt deze keuze nog uit met een marketplace. Bij de Smartbar die zich in elke MediaMarkt vestiging bevindt, wordt de klant totaal ontzorgd met advies en extra services, zoals het aanbieden van een unieke TV kalibratie en het gebruiksklaar maken van laptops, tablets en smartphones. Daarnaast kan worden gekozen uit een ruim assortiment aan televisie- en telefoonabonnementen of uit diverse groene stroomaanbieders. Met BetterWay, ons nieuwe duurzaamheidslogo, helpen we consumenten bij hun duurzame product keuze en het verduurzamen van hun eigen gedrag. De winkelketen werd in 1979 opgericht en is onderdeel van de MediaSaturn Retail Groep. ‘Maak het mogelijk met MediaMarkt’. www.mediamarkt.nl

Meer binnen de rubriek IT, tech en social media