Sjuul Berden en Thijs Slijkhuis, mede-oprichters van United Wardrobe, en Niels van Deuren, oprichter van HousingAnywhere, zien een kans om Facebook Events te vervangen door een app van eigen bodem. Startup BASH haalt €360.000 op om de nieuwe app te worden voor het organiseren van feestjes na corona.
#DeleteFacebook
BASH is in juli 2020 opgericht door een groep van vijf jonge ondernemers die elkaar leerden kennen in Amsterdam en tijdens hun studie aan de TU Delft. Zij merkten dat ze Facebook alleen nog voor events gebruikten en zochten een alternatief. Samen maakten ze een app met als missie om mensen zo snel mogelijk in het echte leven bij elkaar te brengen, in tegenstelling tot veel apps die juist schermverslaving nastreven. BASH maakt het mogelijk om gemakkelijk een feestje in de app te organiseren en de uitnodiging te versturen met een linkje via WhatsApp. Gasten geven aan of ze komen, zonder dat zij zelf een account hoeven te maken. “BASH is een soort Tikkie voor events”, aldus CEO Joris Oudejans, “en je kunt alles wat je ook met Facebook Events kon, plus dat je gasten via verschillende apps kunt uitnodigen en dat niet iedereen op hetzelfde platform hoeft te zitten.”
Events tijdens corona
Het afgelopen jaar is BASH ontwikkeld tot een app die klaar is om de ongetwijfelde explosie aan uitgestelde events na corona te realiseren. Nu al is het mogelijk een feestje plannen met een later te bepalen datum, maar totdat de pandemie het toestaat is het natuurlijk niet de bedoeling dat er feestjes worden gehouden.
Na een veelbelovende initiële groei afgelopen zomer moest ook het BASH-team zich aanpassen naar de lastige situatie van het totaalverbod op events. Joris Oudejans: “Het was een bewogen jaar, maar we staan er beter voor dan ooit in vrijwel elk opzicht, van de app zelf tot de ontwikkeling van het team, dus we kijken erg uit naar hoe het gaat zijn als feestjes weer mogen. De app is hartstikke handig voor wanneer je straks eindelijk je verjaardag kan inhalen en je vrienden wil uitnodigen.”
Een bak aan ervaring
Nu voegen ook tech-ondernemers Sjuul Berden, Thijs Slijkhuis en Niels van Deuren zich bij BASH, na een eerdere ronde van angel investeerders in januari. Naast de financiële investering, brengen zij hun kennis en ervaring mee die zeer relevant is voor de uitdagingen waar BASH de komende jaren voor zal staan. Met de nu totale investering van €360.000 moet BASH hard gaan groeien het komende jaar, door een combinatie van verdere ontwikkeling van de app en marketing om de naamsbekendheid van BASH te vergroten.
De investeerders verwachten dat er concurrenten zullen opstaan, maar hebben vertrouwen in het team van BASH om de grootste te worden. Sjuul Berden: “Wij zijn enorm onder de indruk van wat dit team heeft weten neer te zetten het afgelopen jaar. De app is echt top, en ik ben ervan overtuigd dat dit een unicorn kan worden.”
Website: https://bash.social/
ENGLISH VERSION > find enclosed at www.perssupport.n
Dit is een origineel bericht van BASH