Shared Business Center: inkoopgemak voor ondernemers
Hilversum, 19/12/2018 -De huidige manier van inkopen van producten en diensten voor bedrijven (MKB en zzp) moet makkelijker kunnen. Met dat idee als basis wordt het online B2B-verkoopplatform ‘SharedBusinessCenter.nl’ deze maand gelanmceerd. Voor zakelijke producten en diensten was er nog geen platform zoals SBC, dat u zou kunnen zien als een combinatie tussen Bol.com en Groupon, maar dan voor bedrijven en ondernemers.
Ondernemers Maurik Donokarijo en Taoufik Al Maach zijn de mannen achter dit initiatief: “Wat voor de particuliere markt geldt, passen we nu ook toe voor ondernemers. Leveranciers krijgen de mogelijkheid om speciale acties op te zetten, waarbij ze via het platform alle mogelijkheden beschikbaar hebben om hun producten en diensten goed te promoten.” Te denken valt aan tijdsgedwongen acties, maar ook speciale groepsacties. In dat laatste geval gaat een deal bijvoorbeeld pas door na een minimaal aantal bestellingen.
Win-win: profiteren van elkaar
Ook bedrijven en organisaties die zich bezighouden met consultancy-achtige producten en diensten - zoals Robotic Process Automation (RPA) of corporate finance – kunnen gebruik maken van de innovatieve mogelijkheden van SBC. “Met het totaalprogramma ontstaat een netwerk waar ondernemers van verschillende kanten van elkaar profiteren”, aldus de initiatiefnemers. “Het is in feite een win-winsituatie voor alle partijen.”
Besparing én naamsbekendheid
“Wat bij Groupon en Bol.com (waar ook andere ondernemers hun producten kunnen aanbieden) werkt voor de consument moet volgens mij ook lukken voor de zakelijke markt” stelt CEO Maurik Donokarijo. “Leveranciers op het platform zijn verzekerd van naamsbekendheid, een grote afzetmarkt en kunnen daarnaast tegen lage kosten massa maken.”
Voordeel voor koper en verkoper
Taoufik Al Maach: “Deelname levert de verkoper een besparing op in saleskosten, bijvoorbeeld voor accountmanagement en marketing. Die besparing kan hij dan weer doorberekenen in Groupon-achtige acties en kortingen. En dat levert weer een voordeel op voor de koper. Zo ontstaat voor alle partijen een situatie met profijt. En ook het assortiment zal worden aangepast aan de behoeften van de markt: dat wat niet lucratief is, valt automatisch af.”
Dit is een origineel bericht van Shared Business Center