Only for Men maakt fans van klanten met eigen klantcontactcentrum
27 mei 2021 - Wat doe je wanneer spontaan winkelen nog niet bij iedereen in het systeem zit? Only for Men zette een klantcontactcentrum op om de klantrelaties sterk te houden. Het resultaat: vaste klanten worden fans en winkelen wordt nog gemakkelijker.
Modeadviseurs uit de winkels van Only for Men bellen klanten op om zo winkelbezoek op afspraak te stimuleren. Zelfs nu er ook weer ‘gewoon’ gewinkeld kan worden, merkt de keten de voordelen van dit klantcontact.
Winkelbezoek nog persoonlijker en praktischer
Overhemden voor thuiswerken, een comfortabele jeans of een trouwpak voor die verplaatste bruiloft: aan redenen om de winkel te bezoeken geen gebrek. Maar sta je als retailer nog op het vizier van de consument? Met het contactcentrum peilt Only for Men de aankoopbehoefte. De bellers bespreken de wensen van de klant en wijzen hen op lopende deals of openstaande (kortings)vouchers. Gaat een klant in op een personal shopping-uitnodiging? Dan bereiden de modeadviseurs de afspraak zo goed mogelijk voor. Zo wordt winkelen persoonlijker en praktischer.
Adviseren zoals in de winkel - met een telefoonlijn ertussen
Modeadviseur Nino Sumah (Only for Men Woerden) werkte van februari tot en met april in het contactcenter. “In het begin voelde het wat onwennig. Je wil niet de focus op verkoop leggen, maar op de klantrelatie. De training die wij vooraf kregen, hielp daarbij. Uiteindelijk verloopt een gesprek met de klant gewoon net zoals in de winkel, maar dan met een telefoonlijn ertussen. Het contactcentrum is hiermee een echte meerwaarde voor ons. Het helpt om, ook als mensen (nog) niet fysiek naar de winkel willen komen, in contact te blijven met onze vaste klanten. De belletjes werden daarom over het algemeen ook zeker gewaardeerd.”
Dit is een origineel bericht van Only for Men
Ga naar alle berichten van deze organisatie.