Krachtig eerste kwartaal 2017

13 APR 2017 14:05 | GGN

GGN heeft het eerste kwartaal afgesloten met een EBITDA (winst voor rente, belasting en afschrijvingen) van 2,6 miljoen euro. Daarmee komt het resultaat ruim 204% hoger uit dan Q1 2016. De omzet stijgt van 16,1 naar 17,5 miljoen, een stijging van 8,7%.

Financieel directeur Willem Bieshaar: ‘De resultaten van het eerste kwartaal zijn zeer sterk. Normaliter zijn januari en februari rustige, moeilijke maanden maar daar is nu geen sprake van. Deze trend zet zich door waardoor 2017 er voor GGN bijzonder goed uitziet. Het eerste kwartaal weerspiegelt de structurele progressie bij GGN. Dat betekent overigens niet dat we op onze lauweren kunnen rusten, we blijven vol aan de bak, de doelstellingen voor dit jaar zijn bijzonder uitdagend’.

Automatisering, digitalisering en landelijke dekking

De ingezette koers waarbij automatisering en digitalisering een belangrijke rol spelen houden we vast en bouwen we verder uit. Robotisering  en Artificial Intelligence worden breed toegepast binnen GGN. Daarmee maken we slagen in het bedienen van de klant bijvoorbeeld door onze gerichte aanpak per debiteur.

Onze klanten maken we het nu ook gemakkelijk door online opdrachten bij GGN aan te leveren en deze 24/7 te kunnen volgen. Dagelijks ontvangen we nieuwe aanmeldingen via www.ggn.nl/incasso.

Voor onze brede dienstverlening is naast de digitale wereld ook het face tot face contact belangrijk. Daarbij speelt het hebben van echte landelijke dekking een belangrijke rol. GGN heeft eigen gerechtsdeurwaarders in plaats van ingehuurde collega’s met ieder een eigen systeem. Onze gerechtsdeurwaarders wonen door het hele land waardoor ze in 30 minuten bij iedere debiteur op de stoep kunnen staan mocht dat nodig zijn. Wie doet ons dat na? Daardoor weten we wat er leeft en speelt in elke stad en buurt van Nederland. Dat heeft meerwaarde in het contact met de debiteur en voor de resultaten van onze klanten.

Efficiency en kwaliteitsverbeteringen zorgen voor meer winst

Binnen GGN zijn meer ontwikkelingen waarbij je kunt spreken van een win-win situatie. Neem bijvoorbeeld digitale arbitrage via e-Court. GGN is in staat om volledig geautomatiseerd en op eenvoudige wijze elke vorm van digitale arbitrage uit te voeren en te verwerken. Dat blijkt enorme voordelen te bieden voor zowel debiteur als onze klant. Een debiteur is véél minder geld (lees kosten) kwijt, het proces gaat stukken sneller waardoor schulden ook sneller worden afbetaald en onze klant sneller zijn geld heeft.

Ook de effecten van het implementeren van de LEAN-werkwijze waarbij voortdurend verbeteren centraal staat, dragen bij aan meer efficiency en kwaliteitsverbetering. Dat zal dit jaar in steeds meer onderdelen van de organisatie voelbaar zijn en onze klanten positief verrassen.

2017

Bieshaar: 'Zoals ik al zei: we houden vast aan de ingezette strategie en ik verwacht dat de positieve resultaatontwikkeling dit jaar doorzet. We leren als organisatie iedere dag. We maken ons sterk, stabiel en wendbaar. Zo zijn we steeds beter voorbereid op de toekomst en bieden we meerwaarde aan onze klanten.

Begin mei brengen we ons JaarVerslag 2016 uit, daarin meer over hoe wij vanuit onze rol én verantwoordelijkheid als marktleider de toekomst van GGN én van de markt mede vormgeven.

Kijk voor meer informatie op de website van GGN: http://www.ggn.nl/

Blijf op de hoogte binnen deze rubriek

Dit is een origineel bericht van GGN

Meer binnen de rubriek Arbeidsmarkt en ondernemen