HEMA introduceert een vernieuwde make-uplijn die is ontwikkeld met aandacht voor duurzaamheid, gebruiksgemak en betaalbaarheid. De collectie bestaat uit onder meer navulbare lipsticks, bronzers en oogschaduwpaletten die door de gebruiker naar eigen voorkeur kunnen worden samengesteld.

De nieuwe producten zijn 100 procent vegan, vrij van microplastics en talk, en voorzien van navulverpakkingen die bijdragen aan het verminderen van afval en transportvolume. De collectie wordt geproduceerd in samenwerking met langdurige, gecertificeerde partners die voldoen aan HEMA’s eisen op het gebied van milieu en arbeidsomstandigheden.
Breed toegankelijke lijn
Met de herlancering wil HEMA laten zien dat kwalitatieve make-up niet per se duur hoeft te zijn en voor een breed publiek toegankelijk kan blijven. Volgens Tamara van Geest, Unit Manager Beauty bij HEMA, sluit de vernieuwing aan op de wens van consumenten naar betrouwbare producten met transparante samenstelling.
“HEMA biedt make-upproducten van hoogwaardige kwaliteit in praktische, navulbare verpakkingen, tegen een toegankelijke prijs,” aldus Van Geest. “Op die manier maakt HEMA bewuste verzorging bereikbaar voor iedereen.”
Samenstelling en design
De nieuwe lijn richt zich op functionaliteit en keuzevrijheid. Gebruikers kunnen zelf combinaties maken uit een breed kleurenassortiment aan oogschaduw, bronzers en poeders. De lipsticks zijn hervulbaar en verkrijgbaar met vier herbruikbare hulzen in neutraal design. Door het navulsysteem hoeft bij herhaling slechts het binnenwerk te worden vervangen, wat leidt tot minder verpakkingsmateriaal.
Daarnaast heeft HEMA het beautyschap in de winkels vernieuwd. De presentatie is vereenvoudigd en overzichtelijker gemaakt om de herkenbaarheid en toegankelijkheid van het assortiment te vergroten.
HEMA Beauty Box op Amsterdam Centraal
Ter gelegenheid van de introductie opent HEMA op donderdag 13 november de HEMA Beauty Box in de IJ-passage van station Amsterdam Centraal. Deze tijdelijke installatie biedt bezoekers de mogelijkheid om de vernieuwde beautylijn te bekijken en producten te testen. De eerste dag is gereserveerd voor pers en influencers; op vrijdag 14 en zaterdag 15 november is de activatie toegankelijk voor consumenten.
De vernieuwde make-uplijn is vanaf heden verkrijgbaar in alle HEMA-winkels en online via www.hema.nl. De collectie omvat onder meer liquid blushes met niacinamide, blush- en bronzesticks met matte finish, een glow primer tinted en tinted drops.

