Alphen aan den Rijn, 22 maart 2017 – De Nederlandse vestiging van Novo Nordisk, het grootste diabetesbedrijf ter wereld, is net als in 2015 uitgeroepen tot de Best Place to Work. De lijst van Best Workplaces van Nederland werd gisteravond bekend gemaakt tijdens het jaarlijkse Great Place to Work® gala in Amsterdam. De lijst is samengesteld op basis van onderzoek naar de mate van vertrouwen, trots en plezier binnen organisaties, waarbij zowel de inbreng van werknemers als een evaluatie van het werkgeversbeleid worden gebruikt om de uiteindelijke ranking te bepalen.
“Novo Nordisk heeft een prachtige missie, om diabetes de wereld uit te helpen en tot het zo ver is iedereen die leeft met deze chronische aandoening de hoogst mogelijke kwaliteit van leven te bieden,” zegt Algemeen Directeur dhr. Sanne Groenemeijer. “Wij werken daar met zijn allen keihard aan. Ik vind het fantastisch om te zien dat die missie en de manier waarop wij werken zo wordt gedragen en gedeeld in de organisatie. Daar word je echt trots van, ieder jaar weer.”
“Het is een enorme eer als je bedrijf zo hoog gewaardeerd wordt door de eigen medewerkers,” zegt Inge Ernst, HR Directeur. “In de feedback vanuit de eigen organisatie horen we bijvoorbeeld dat medewerkers zich ook in persoonlijk moeilijke tijden echt gesteund voelen. Daar ben ik ontzettend trots op.”
Over Novo Nordisk
Novo Nordisk is een internationaal opererende onderneming op het gebied van gezondheidszorg. Het bedrijf is al 90 jaar een innovatieve en toonaangevende speler als het om diabeteszorg gaat. Dit erfgoed biedt ons de ervaring en de capaciteiten die ons in staat stellen om ook mensen met andere ernstige chronische aandoeningen te helpen deze te verslaan: hemofilie, groeistoornissen en obesitas. Novo Nordisk heeft zijn hoofdkantoor in Denemarken en heeft ongeveer 41.000 medewerkers in dienst, verspreid over 75 landen, en verkoopt producten in meer dan 180 landen. De B-aandelen van Novo Nordisk (Novo-B) zijn genoteerd aan de Nasdaq Copenhagen (Novo-B). De ADR’s (NVO) zijn genoteerd aan de New York Stock Exchange. Ga voor meer informatie naar novonordisk.com, Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube.
Over Great Place to Work®
Al meer dan 25 jaar helpt Great Place to Work® wereldwijd organisaties bij het worden en blijven van een Great Workplace. Great Place to Work® doet dit door begeleiding in de ontwikkeling van een organisatiecultuur waarin vertrouwen, trots en plezier centraal staan. Overal werkt GPTW met dezelfde onderzoeksmethode die begin jaren tachtig is ontwikkeld door de journalisten Robert Levering en Milton Moskowitz. Zij werden gevraagd om een boek te schrijven over de 100 beste Amerikaanse bedrijven om voor te werken. Op basis van vele bedrijfsbezoeken, formuleerde Levering een aantal criteria voor een ‘Great Workplace’. Daarin stelde hij de relatie tussen medewerkers en managers in de organisatie centraal. Hoe meer onderling vertrouwen er is in een organisatie, hoe prettiger medewerkers en leidinggevenden het volgens Levering vinden om voor die organisatie te werken. GPTW ondersteunt organisaties door onderzoek, advies, workshops en trainingen in te zetten. GPTW werkt met bedrijven, non-profitorganisaties en overheidsinstanties in 47 landen op alle continenten. Het instituut, met hoofdkantoor in San Francisco, stelt elk jaar in 50 landenlijsten samen. Jaarlijks doen wereldwijd 6.000 organisaties mee aan dit onderzoek, die circa 12 miljoen medewerkers representeren. Daarmee is het het grootste onderzoek in zijn soort.
Dit is een origineel bericht van Novo Nordisk
Ga naar alle berichten van deze organisatie.