Uit onderzoek van YouGov blijkt dat 44% van de horecabezoekers regelmatig een ander drankje geserveerd krijgt dan verwacht. Vooral bij ijsthee is dat een veelvoorkomend probleem, waarbij 81% van de regelmatige bestellers verwacht dat ze Lipton Ice Tea geserveerd krijgen.
Om die verwachting waar te maken introduceert Lipton Ice Tea de ‘Ice Tea Insurance’. Consumenten in Nederland en België kunnen met deze actie een gratis Lipton Ice Tea ontvangen als ze op het terras een ander merk ijsthee dan verwacht geserveerd krijgen.
Het gezicht van de campagne is rapper en acteur Ice-T. De keuze voor hem is symbolisch omdat hij, net als Lipton, wordt gezien als een originele pionier. Ice-T bracht het iconische album O.G. Original Gangster uit, terwijl Lipton de eerste was die ijsthee op grote schaal introduceerde. De oproep van beide is om bij het origineel te blijven.
“Wanneer je een ijsthee besteld in de horeca betekent dit niet automatisch een Lipton Ice Tea, waardoor soms teleurstelling ontstaat.” zegt Manon Lanckneus, Senior Brand Manager van Lipton Ice Tea Benelux “Met deze actie willen we niet alleen terrasbezoekers helpen, maar ook het belang van merkvoorkeur onder de aandacht brengen bij de horeca in Nederland en België.”
Terrasbezoekers die deze zomer een andere ijsthee geserveerd krijgen dan Lipton Ice Tea, kunnen via liptoniceteainsurance.nl kijken hoe ze een gratis Lipton Ice Tea kunnen ontvangen ter compensatie.