Channel SaaS-startup Channext sluit €700.000 seed investeringsronde voor Europese groei

23 JUN 2021 08:45 | Channext

Utrecht, 23-06-2021 – Channext, een van Europa’s snelst groeiende channel tech startups, heeft de vorige investeringsronde uitgebreid met €450.000. Daarmee sluit de seed investeringsronde op €700.000. Alle bestaande aandeelhouders namen deel. Channext gebruikt de investering om de Europese expansie naar markten als Italië, Scandinavië en Spanje te versnellen.

Het software platform van het Utrechtse bedrijf hervormt de manier waarop ICT-leveranciers zoals Cisco, Fujitsu en Logitech samen met hun B2B-resellers de markt benaderen. Het lost daarmee een groot probleem op: namelijk, dat minder dan 15% van de marketingactiviteiten van leveranciers de eindklant bereikt via hun resellers. De eindklant is in dit geval de partij die de producten van de leverancier bij de resellers inkoopt. Er worden miljarden euro’s per jaar uitgegeven aan channelmarketing, maar er is weinig tot geen inzicht in de resultaten en ROI van deze budgetten.

Europa veroveren

“Ondanks de soms moeilijke omstandigheden om een startup op te bouwen tijdens een pandemie, hebben we de afgelopen twaalf maanden een enorme groei laten zien. Er zijn meerdere droomklanten binnengehaald, ons team is gegroeid van 6 naar 24 fte, en onze activiteiten zijn uitgebreid naar Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. We gebruiken deze financiering om het team verder te ontwikkelen en andere Europese markten zoals Italië, Scandinavië en Spanje te bedienen. Ik ben erg dankbaar voor het vertrouwen dat onze investeerders in ons hebben. We willen wereldwijd het nummer 1 bedrijf worden op het gebied van channelsoftware. Zodra we de Europese markt hebben veroverd, zijn we van plan de sprong naar de VS te maken”, zegt CEO Rick van den Bosch.

Channext biedt een through-channel marketing platform, dat een realtime verbinding creëert tussen leveranciers en de marketingkanalen van hun resellers. De software automatiseert het lanceren van marketingcampagnes via de websites, sociale-mediaprofielen en online advertentieaccounts van de resellers. Het platform haalt vervolgens de marketingdata van diezelfde kanalen weer op. Een overzichtelijk dashboard geeft inzicht in de belangrijkste channel sales en marketing KPI's, zoals totaal bereik, interactie met eindklanten en gegenereerde leads.

Op dit moment bieden 17 leveranciers hun resellers schaalbare en meetbare through-channel marketingcampagnes via het Channext-platform. Meer dan 500 resellers, actief in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, hebben hun marketingkanalen aangesloten.

Nieuw kantoor

Per 1 juli verhuist het hoofdkantoor van Channext naar het gebouw Le Mirage, Vliegend Hertlaan 65-67, vlakbij station Utrecht Centraal. Door de snelle uitbreiding van het team was er meer ruimte nodig. “Alle medewerkers kijken enorm uit naar het samenkomen op het nieuwe kantoor, dat een hele verdieping beslaat”, besluit Van den Bosch.

Over Channext

Channext biedt een through-channel marketingplatform dat ICT-leveranciers helpt bij het lanceren van marketingcampagnes via hun resellers. Het grote voordeel van Channext is dat het leveranciers tijdbesparing biedt en controle geeft over de campagnes, terwijl het de resellers op marketingvlak volledig ontzorgt. Tot de klanten van de Utrechtse startup behoren respectabele namen als Cisco, Dell, Fujitsu en Logitech.

www.channext.com

Meer binnen de rubriek Bedrijfscommunicatie