De stropdas in verval, recorddaling in verkoop

07 NOV 2023 09:00 | Hemdvoorhem.nl

De werkvloer ondergaat een transformatie, dit is niet alleen te merken aan de manier van werken, maar ook aan de kledingkeuze. HemdVoorHem.nl, een vooraanstaande online kledingwinkel, heeft een opmerkelijke daling waargenomen in de verkoop van stropdassen. In de gehele maand oktober 2023 verkocht de webwinkel slechts 1 stropdas. Dit is een historisch laag dieptepunt, gezien het feit dat ze op hun openingsdag alleen al 5 stropdassen verkochten.

Deze trend weerspiegelt de veranderende kledingvoorkeuren van de moderne man. Waar de stropdas ooit een onmisbaar accessoire was in de garderobe van vele heren, lijkt het er nu op dat comfort en veelzijdigheid de overhand krijgen. De stijgende populariteit van jersey overhemden, die aanvoelen als een T-shirt maar de elegantie van een overhemd behouden, is hiervan een duidelijk voorbeeld. HemdVoorHem.nl merkt op dat sinds hun oprichting ruim 13 jaar gelden, toen jersey overhemden nog geen deel uitmaakten van hun collectie, deze stijl nu 23% van hun totale overhemdverkoop vertegenwoordigt.

"We geloven dat de veranderingen op de werkvloer, mede door de impact van de pandemie, een blijvende invloed hebben op de kledingkeuze van de man. De behoefte aan comfort en flexibiliteit is duidelijk toegenomen," aldus Michiel Snoek, eigenaar van HemdVoorHem.nl.

Over HemdVoorHem.nl

HemdVoorHem.nl is opgericht in mei 2010 en is uitgegroeid tot een toonaangevende online kledingwinkel voor mannen. Naast het aanbieden van een breed scala aan kledingopties, onderscheidt de webwinkel zich door zijn technische vooruitstrevendheid. Snoek zegt hierover: “wij zijn altijd op zoek naar de nieuwste innovaties en we experimenteren actief met geavanceerde technieken zoals Kunstmatige Intelligentie (AI)”. Deze inzet stelt de webwinkel in staat om klanten te begeleiden in hun modezoektocht, en hen nauwkeurig te helpen bij het vinden van de juiste maat en kledingkeuze. Op deze manier speelt HemdVoorHem.nl niet alleen in op de behoeften en wensen van de moderne man, maar tilt het de klantbeleving naar een hoger, technologisch geavanceerd niveau.

Meer binnen de rubriek Diversiteit, lifestyle en mode