Koninklijke Nederlandse Munt helpt Nederlanders knopen door te hakken

11 DEC 2018 10:55 | Koninklijke Nederlandse Munt

Metershoge Kop of Munt Machine lost on- en offline persoonlijke dilemma’s op

Het einde van het jaar is in zicht en daarmee ook de goede voornemens voor 2019. Welke doelen stellen we komend jaar voor onszelf en waar leggen we ons op toe? De Koninklijke Nederlandse Munt (KNM) biedt een helpende hand met de lancering van een interactieve Kop of Munt Machine die voor jou de knoop doorhakt.

Ga je in januari “vegan of veggie?”, begin je met “yoga of een personal trainer?”, neem je een “beach break of een ski trip?”. Wat je vraag ook is, de Kop of Munt Machine weet het antwoord. Voer je dilemma in via www.knm.nl/kopofmunt, druk op de knop en kijk hoe de geavanceerde machine, die zowel off- als online bediend kan worden, een gigantische replica van een KNM herdenkingsmunt tot wel vijf meter de lucht in lanceert. Voor het design en de productie van de installatie sloeg KNM de handen ineen met creatief productiebedrijf MediaMonks.

\Uit onderzoek van het National Bureau of Economic Research blijkt dat mensen een toss inzetten voor de meest uiteenlopende dingen, van dagelijkse dilemma’s (“zal ik vanavond koken of afhalen?”) tot grote vraagstukken (“zal ik mijn baan opzeggen?” of  “zal ik een eigen bedrijf beginnen?”). Vooral voor de belangrijke beslissingen geldt dat mensen na het opgooien van een muntje vaak gelukkiger zijn met hun keuze — ongeacht de uitkomst.

De Kop of Munt Machine is afgelopen november live gegaan tijdens de lancering van het Wageningen Universiteit Vijfje, een herdenkingsmunt ter ere van het 100-jarig bestaan van Wageningen University & Research (WUR), en heeft sindsdien meer dan 100.000 twijfelaars geholpen. De op maat gemaakte machine nodigt mensen van over de hele wereld uit om hun persoonlijke dilemma’s op te  lossen en kan via social media gevolgd worden met de #FlipaCoin.      

About Royal Dutch Mint

Since 1567, the Royal Dutch Mint is the producer of Dutch coins. It is an innovative and internationally oriented company dealing in added-value products, rooted in a 450 years’ tradition. Innovative developments of recent years are laser and 3D techniques on coins, which enable, for instance, applying holographic elements or a micro text. The Royal Dutch Mint belongs to the global top 5 producers of circulation coins, commemorative coins, royal honors and awards and collector’s items.

 

About MediaMonks

MediaMonks is a global creative production company that partners with clients across industries and markets to craft amazing work for leading businesses and brands. Their integrated production capabilities span the entire creative spectrum, covering anything you could possibly want from a production partner, and probably more.

From creative campaigns and content to bespoke development and design, MediaMonks works above the line and below the fold at the intersection of creativity and technology. Operating across teams, time zones, and technologies with an incredible in-house team of 800+ Monks. Their work is recognized by advertising and craft awards around the world, producing 128 Cannes Lions and 200+ FWAs to date.

Meer binnen de rubriek Theater en voorstellingen