BlueTea gaat tijdens L&D Symposium in op de nationale “Leven Lang Leren” strategie

01 FEB 2024 09:30 | BlueTea

Op 29 februari aanstaande organiseert BlueTea in Breda het symposium "Beat the forgetting curve", voor en met professionals die dagelijks de personele kennis en kunde binnen organisaties ontwikkelen. Met hen gaat BlueTea op zoek naar de vraag of spelenderwijs leren (Game-Based Learning) het redmiddel is voor de nationale “leven lang leren” strategie?

Onder leiding van Dirk Bongers gaat BlueTea samen met onder andere Professor  Max Louwerse (Universiteit Tilburg), Dave Seré, Managing Director van het XPLab (UCLL Leuven), Jeffrey Lemmers, ErasmusMC en Educationalist bij het nationale programma DUTCH) en Bayer Medical op onderzoek uit.

Innovatie in Leren

Herbert Spencer, zei ooit: "Het grote doel van onderwijs is niet kennis, maar actie.", terwijl tijdgenoot een leerpsycholoog Hermann Ebbinghaus de basis legde van de “vergeetcurve”. Hebben we afgelopen 150 jaar van deze wijsheden niets geleerd? Of hadden we gewoonweg de tools niet om de “vergeetcurve” te bestrijden?

Tijdens dit symposium verkennen de deelnemers geavanceerde leertechnieken (vanuit de theorie en praktijk) die de manier waarop zij kennis vergaren en toepassen, radicaal kan veranderen. Door het combineren van interactieve technologieën met bewezen onderwijstechnieken kan “leren” niet enkel informatief, maar ook inspirerend en actiegericht gemaakt worden.

Netwerken en Kennisuitwisseling

Het symposium biedt een ongeëvenaarde kans voor professionals om te discussiëren en zich te informeren over baanbrekende onderzoeken, praktijkstudies en kan men wellicht nieuwe strategieën ontdekken die de normen van leren en ontwikkeling binnen hun organisatie kunnen herdefiniëren.

Over BlueTea:

BlueTea, een voorvechter van educatieve vernieuwingen, is betrokken bij het creëren van transformerende leerervaringen op basis van technologische ontwikkelingen en gedegen onderzoek. Met een focus op het werkveld Game-Based Learning, is BlueTea een technologische pionier. BlueTea werkt nauw samen met academische instellingen, bedrijven en onderzoeksorganisaties om de meest geavanceerde leeroplossingen te ontwikkelen en te implementeren.

Registratie en Meer Informatie:

Wie interesse heeft het symposium te bezoeken en mee te denken over de (on)mogelijkheden van de Leven Lang Leren strategie, kan zich aanmelden via de website Beat the Forgetting Curve

P.S. De opbrengst van “Beat the forgetting curve” wordt gedoneerd aan de Hersenstichting.

Meer binnen de rubriek Arbeidsmarkt en ondernemen