Vibe Group lanceert nieuwe brand identity

07 APR 2022 08:15 | Vibe Group

Vandaag, op 7 april 2022, lanceert de snelgroeiende IT staffing & consulting organisatie Vibe Group een nieuwe brand identity. De nieuwe identiteit weerspiegelt het streven van de organisatie om de absolute leider te zijn in IT staffing & consulting en om de toekomst van IT te creëren met een onderscheidende aanpak. 

Vibe’s merkevolutie

Elf jaar geleden betrad Vibe Group de Nederlandse IT staffing & consultingmarkt. In die tijd waren IT en verregaande digitalisering al van cruciaal belang voor vrijwel elke organisatie. Het doel was om dingen anders te doen: beter, sneller en slimmer. In 2011 werd Visser & Van Baars gelanceerd als Vibe's eerste niche merk, gevolgd door Spilberg (2012), Eswelt (2013) en Tergos (2015). 

Vibe introduceerde een andere aanpak van IT staffing & consulting. Centraal in deze aanpak staat 'focus': doe één ding en doe het goed. De merken van Vibe richten zich elk op één IT-niche en hun consultants concentreren zich ieder op één specifiek IT-specialisme, één regio, en één soort arbeidscontract. Vibe noemt dit de driedubbele nichefocus. 

Elf jaar later zorgt digitalisering nog steeds voor veranderingen. Vibe Group is uitgegroeid tot een gerenommeerde multinational. Naast het kantoor in Amsterdam heeft de groep nu kantoren in Antwerpen (sinds 2014), Düsseldorf (2017) en Brussel (2019). Vibe vierde in 2020 de indiensttreding van de 300ste werknemer en heeft de toekomst van duizenden IT-professionals gecreëerd. Ook werd dat jaar IT-consulting als service toegevoegd. Hoewel de organisatie is gegroeid en geprofessionaliseerd is er in de basis niks veranderd. Vibe manifesteert zich nog altijd als ‘de uitdager’; 'volwassen, maar toch rebels'. Dat is onderdeel geworden van de gezonde winnaarsmentaliteit van de organisatie. Deze houding zorgt ervoor dat Vibe altijd een stapje verder gaat om de perfecte match te vinden tussen professional en organisatie.

Nieuwe brand identity: wat maakt Vibe Vibe

De nieuwe brand identity drukt duidelijker de kracht en energie uit die Vibe Vibe maakt. De specialistische nichefocus en daarmee de relevantie voor de doelgroep blijft behouden. Daarnaast brengt de nieuwe brand identity de volgende elementen sterker tot uitdrukking:

  • Het tech karakter van Vibe: het is duidelijk dat Vibe zich op de tech markt richt.

  • De professionaliteit van Vibe: het vermogen om betere, slimmere, snellere en meer kwalitatieve diensten te leveren, gebaseerd op diepgaande IT-niche kennis. 

  • De kernmentaliteit van Vibe: de houding om het onmogelijke mogelijk te maken, om echt een verschil te kunnen maken. 

  • De onderlinge verbondenheid van de Vibe merken: het voordeel voor de klant om met één enkele organisatie te werken die via zijn verschillende nichemerken aan alle IT staffing & consulting behoeften tegemoetkomt. 

Bekijk de brand movie van Vibe voor het volledige brand narrative.

Nieuwe visuele elementen van Vibe’s brand identity

De nieuwe identiteit omvat een gloednieuwe visuele identiteit, met onder meer de volgende elementen:

  • 'The wing': De vijf strepen in de corporate en niche logo's symboliseren de 5 krachten (de corporate en niche merken) die vooruitgang, innovatie en snelheid aandrijven. Het is afgeleid van de letter V en symboliseert de dynamiek van de organisatie, de beweging, energie en gedrevenheid die nodig zijn om de toekomst te creëren. 

  • Kleurenpalet: Een kleurenpalet dat de energie van de Vibe merken weerspiegelt.

  • Fotografie: Vibe staat voor authenticiteit. De nieuwe beeldtaal van Vibe is uniek gemaakt voor de merken. De mensen die erin geportretteerd worden zijn echte mensen die de kern van de organisatie vormen: IT-professionals, Vibe consultants en Vibe medewerkers. 

Het Vibe merk is klaar voor de toekomst; snelle groei verwacht

Het nieuwe Vibe merk is klaar om vanuit de toekomst te leiden. De groep verwacht snel te groeien. De spanning op de IT arbeidsmarkt bleef toenemen in 2021 en heeft nu recordniveaus bereikt. De vraag naar specialistische kennisneemt toe en er zijn niet genoeg hoogopgeleide IT'ers. Met deze marktvoorspelling in het achterhoofd verwacht Vibe Group dat haar inkomsten in 2022 tot meer dan €200 miljoen zullen stijgen.

‘Creating the future is an attitude’

Bij de aankondiging van de lancering van de nieuwe brand identity zei Daniël Visser, oprichter (eigenaar en partner) van Vibe Group:

"We zien onszelf als de ambitieuze uitdagers die professionals verbinden met organisaties om hun hoogste niveau te bereiken. Onze nieuwe brand identity drukt onze overtuiging uit dat de beste versie van morgen ontstaat als we technologie en menselijkheid op de perfecte manier op elkaar afstemmen: samen creëren we de toekomst van IT."

Verder zei Bernd van Baars, oprichter (eigenaar en partner) van Vibe Group:

"Onze nieuwe brand identity zorgt ervoor dat we vasthouden aan onze rebelse inslag. We worden groter, maar we zullen altijd de houding van een uitdager behouden: volwassen, maar toch rebels. Het maakt allemaal deel uit van onze gezonde winnaarsmentaliteit. Zo creëren we elke dag de toekomst voor duizenden mensen. Of zoals we graag zeggen: ‘Creating the future is an attitude. The attitude of turning the impossible into possible."

Over Vibe

Vibe Group, opgericht in 2011 door Daniël Visser en Bernd van Baars, is een snelgroeiende internationale IT staffing & consulting organisatie gevestigd in Amsterdam (hoofdkantoor), België en Duitsland. Vibe zet zich in om de toekomst van IT te creëren. We verbonden al meer dan 7600 hoogopgeleide IT- professionals aan meer dan 1800 organisaties. 

Elk van onze merken richt zich op een specifieke IT-nichemarkt:

  • Visser & Van Baars: Intelligence, Data & Analytics

  • Spilberg: IT Development & Testing

  • Eswelt: ERP & CRM 

  • Tergos: IT Infrastructure & Cyber Security

Met meer dan elf jaar ervaring zet ons team van ruim 1700 medewerkers en IT'ers zich elke dag gepassioneerd in om de IT-sector van dienst te zijn. 

Vibe Group behaalde in 2021 een omzet van 155 miljoen euro. Dit zal naar verwachting in 2022 stijgen tot meer dan €200 miljoen. Om meer te weten te komen, kun je onze website bezoeken en ons volgen op sociale media. 

https://nl.linkedin.com/company/vibe-group-b-v-/

 

Meer binnen de rubriek Bedrijfscommunicatie