Insider bereikt Unicorn status na een serie D investeringsronde van $ 121 miljoen

08 MRT 2022 10:31 | Insider

Insider heeft de status van unicorn bereikt. De status volgde na een serie D investeringsronde van $ 121 miljoen met een waardering van $ 1,22 miljard. Het B2B SaaS Platform is van plan € 45 miljoen te investeren in de Benelux en wil 50 banen creëren vóór 2025.

Hande Cilingir - Oprichter en CEO Insider

Hande Cilingir - Oprichter en CEO Insider

B2B SaaS Unicorn Insider helpt meer dan 1000 toonaangevende merken zoals A.S. Watson Group, Singapore Airlines, Samsung, IKEA, L'Oréal, MAC, Hunkemöller, OTTO, Toyota en Estée Lauder de digitale groei te versnellen door middel van eersteklas cross-channel klantervaringen.

Amsterdam, 8 maart 2022 — Insider, leider in gepersonaliseerde, cross-channel klantervaringen, heeft vandaag een Series D-ronde van $ 121 miljoen aangekondigd, geleid door QIA, met een waardering van $ 1,22 miljard. Andere investeerders die deelnemen aan de ronde zijn Sequoia Capital, Riverwood Capital, 212, Wamda Capital, Esas Private Equity en Endeavour Catalyst.

Verwacht wordt dat Insider de komende drie jaar € 45 miljoen zal investeren in de Benelux. Het extra kapitaal zal worden gebruikt om versnelde uitbreiding te realiseren, de kerntechnologie van het bedrijf te verbeteren en lokale verkoop- en marketinginvesteringen op te schalen. Insider heeft grootschalige, wereldwijde wervingsplannen en verwacht de komende drie jaar meer dan 50 banen te creëren. Hierbij legt het bedrijf de nadruk op het recruiten van vrouwelijke engineers om posities binnen R&D- en productontwikkeling te vervullen. 

In de afgelopen drie jaar is Insider exponentieel gegroeid in de Benelux, door samen te werken met enkele van de snelst groeiende e-commerce bedrijven in Nederland en België.

Bas Drogtrop, Country Manager Benelux bij Insider: “In 2019 openden we onze Benelux-operatie. Tegenwoordig omvat het partnerportfolio van Insider Benelux toonaangevende merken zoals Hunkemöller, ICI PARIS XL, OTTO, iBOOD en Rivièra Maison. Met deze nieuwe kapitaalinjectie kunnen we de groei van ons klantenbestand in de Benelux opschalen, onze regionale teams in Nederland en België uitbreiden en ons platform toegankelijk maken voor een breder publiek.”

Lukas Jorissen, CMO bij iBOOD: “We werken sinds 2020 samen met Insider en hun platform is ongelooflijk. In de afgelopen jaren hebben we onze klantervaring met Insider's technologie drastisch kunnen verbeteren door indrukwekkende, gepersonaliseerde customer journeys voor onze klanten te creëren die een aanzienlijke impact hadden op de business van iBOOD. We kijken ernaar uit om de innovaties te ontdekken die deze nieuwe investeringsronde voor het platform zal brengen."

De consumenten van tegenwoordig hebben gemiddeld via zes of meer digitale kanalen contact met merken. Marketeers worden continu uitgedaagd om met klanten in contact te komen via hun voorkeurskanalen op het juiste moment op de juiste plaats. Het AI-aangedreven platform van Insider brengt de meest uitgebreide personalisatiemogelijkheden samen met opkomende berichtendiensten zoals WhatsApp, Facebook, RCS en SMS. Insider’s technologie brengt alle offline- en online data samen in een uniform platform waarmee zakelijke marketeers:

● klantprofielen via verschillende kanalen en systemen koppelen om zo interesses en contactvoorkeuren te achterhalen

● toekomstig gedrag voorspellen met een AI-aangedreven intentie-engine, zoals welke klantsegmenten waarschijnlijk zullen converteren, kopen en churnen

● geïndividualiseerde, geoptimaliseerde ervaringen orkestreren en leveren aan klanten

De integratie van Insider neemt enkele minuten in beslag in plaats van maanden, waardoor marketeers minder afhankelijk zijn van interne IT-teams. Het platform stelt digitale marketeers in staat om groei via verschillende kanalen en in de hele funnel te stimuleren, van acquisitie tot activering, omzet en retentie (AARR), en heeft daarmee invloed op ROI-statistieken zoals conversieratio, CAC, LTV en gemiddelde bestelwaarde.

Met deze financiële mijlpaal wordt Insider één van de weinige door vrouwen geleide SaaS-unicorns ter wereld. Het bedrijf heeft een consistente, snelle groei bereikt en is volgens Crunchbase één van de top 9 B2B SaaS-unicorns wereldwijd: de vijfde grootste B2B SaaS-unicorn in de VS, de vierde in Europa, de tweede in Azië en de eerste in Latijns-Amerika.

“We hebben de afgelopen drie jaar een uitzonderlijke ontwikkeling doorgemaakt, waarbij we 3x groei hebben gerealiseerd. In dezelfde periode groeide ons wereldwijde team met 300% en ook ons klantenbestand blijft groeien", aldus oprichter en CEO Hande Cilingir. “Na onze succesvolle uitbreiding in Azië, Europa en LATAM zullen we dit momentum op de Amerikaanse markt voortzetten. We zijn software partner van toonaangevende wereldwijde merken zoals Samsung, GAP, MAC en Santander. Momenteel zijn we zeer gefocust om Insider naar andere markten te brengen en de nummer één keuze te worden voor elke marketeer op deze planeet.”

Mansoor bin Ebrahim Al-Mahmoud, CEO van QIA, zei: “QIA is voortdurend op zoek naar innovators, zowel in de MENA-regio als wereldwijd, in lijn met onze toenemende focus op techniek. Insider onderscheidt zich duidelijk in het ecosysteem van marketing technologie en de sterk gepersonaliseerde resultaten kunnen waarde bieden aan zowel het publiek als het bedrijf.”

Het Insider-platform wordt gebruikt door marketing teams van meer dan 1.000 wereldwijde bedrijfsmerken, waaronder industriële grootmachten zoals Samsung, GAP, Santander, Vodafone, IKEA, MAC, Virgin, Toyota, Singapore Airlines, Madeira Madeira, Marks & Spencer, BBVA en Estée Lauder. Met lokale teams in 28 landen, zorgt Insider voor diepe lokalisatie en ondersteuning voor klanten.

Insider is opgericht in 2012 door Hande Cilingir (CEO), Serhat Soyuerel (Chief Revenue Officer), Arda Koterin (Chief Customer Officer), Sinan Toktay (CTO), Okan Yedibela (VP Engineering) en Muharrem Derinkök (Chief Product Officer). Het Insider team heeft meer dan 700 leden van 41 verschillende nationaliteiten in 28 landen wereldwijd. Insider is een door vrouwen geleide organisatie waarbij 60% van de topmanagers in het bedrijf, waaronder de CEO, CMO, CFO en CHRO, vrouwen zijn.

Hande Cilingir werd door Crunchbase geselecteerd als een van de beste vrouwelijke CEO's buiten de VS. Het marktleidende martech-platform wordt vertrouwd door een derde van de Fortune Global 500 en de helft van de Dow Jones Global Titans 50. Insider werd uitgeroepen tot leider in The Forrester Wave voor Cross-Channel Campaign Management 2021 en Gartner Magic Quadrant voor Personalisatie Engines 2021. Het bedrijf is 20 opeenvolgende kwartalen uitgeroepen tot #1 leider in G2's Mobile Marketing Software en Personalisatie Grids met een beoordeling van 4,6/5.

Quotes investeerders:

Pieter Kemps, Principal Sequoia Capital

“Wat we bij Sequoia zien, is dat bedrijven die hun klanten verrassen, degenen zijn die winnen. En dat is precies wat Insider doet: next-level individualisering gebruiken om merken te helpen hun klanten blij te maken. En dit is zonder twijfel de toekomst van CX.”

Joe De Pinho, directeur van Riverwood Capital

“De lat voor concurrentie is de afgelopen vijf jaar in SaaS over de hele linie hoger gelegd. Insider onderscheidt zich in vele opzichten. Hande is een uitzonderlijk leider en gesteund door haar mede-oprichters en teams, bouwt ze een softwarebedrijf van wereldklasse met mogelijkheden die verder gaan dan die van velen in de Valley. Zij hebben een andere mentaliteit: één die grenzen doorbreekt en wat voor velen onmogelijk lijkt, een mogelijkheid maakt.”

Over Insider

Insider, één platform voor geïndividualiseerde, cross-channel-ervaringen, stelt enterprise-marketeers in staat om klantgegevens via kanalen en systemen te verbinden, hun toekomstig gedrag te voorspellen met een AI-intentie-engine en klantervaringen te individualiseren. Marketeers gebruiken het Insider-platform om ervaringen te leveren via kanalen zoals web, app, web push, e-mail, sms en berichten-apps (WhatsApp, Facebook Messenger, RCS).

Insider is uitgeroepen tot leider in The Forrester Wave for Cross-Channel Campaign Management 2021 en Gartner Magic Quadrant voor personalisatie-engines 2021. Het bedrijf is uitgeroepen tot #1 leider in G2's Mobile Marketing Software en Personalisatie Grids met een beoordeling van 4,6/5 gedurende 20 opeenvolgende kwartalen. CrunchBase heeft onlangs Insider's mede-oprichter en CEO Hande Cilingir gerangschikt als een van de beste vrouwelijke CEO's buiten de VS.

Een derde van de Fortune Global 500-bedrijven en topmerken in de detailhandel, auto-industrie en reis-industrie gebruikt Insider om AI-ondersteunde gepersonaliseerde ervaringen te leveren die de verwachtingen van de klant overtreffen. Insider wordt vertrouwd door meer dan 1.000 wereldwijde bedrijven, waaronder Singapore Samsung, GAP, Santander, Vodafone, IKEA, MAC, Virgin, Toyota, Singapore Airlines, Madeira Madeira, Marks & Spencer, BBVA en Estée Lauder.

Over QIA

Qatar Investment Authority (“QIA”) is het vermogensfonds van de staat Qatar. QIA is in 2005 opgericht om de staats reserves te investeren en te beheren. QIA is één van de grootste en meest actieve staatsinvesteringsfondsen ter wereld. QIA belegt in een breed scala aan activaklassen en regio's, evenals in samenwerking met toonaangevende instellingen over de hele wereld om een ​​wereldwijde en gediversifieerde beleggingsportefeuille op te bouwen met een langetermijnperspectief die duurzame rendementen kan opleveren en kan bijdragen aan de welvaart van de staat Qatar. Contact: media@qia.qa

Over Riverwood

Riverwood Capital investeert in snelgroeiende bedrijven in de technologie- en technologie sectoren. Riverwood biedt een unieke combinatie van operationeel, strategisch, technologisch en financieel inzicht aan portfolio bedrijven die doorgaans groeikapitaal en expertise nodig hebben om op wereldwijde basis te schalen. Het bedrijf wil investeren in gevestigde bedrijven met een bewezen technologie en bedrijfsmodel, en de juiste pasvorm in termen van cultuur en waarden. Riverwood heeft kantoren in Menlo Park, CA; New York, NY; São Paulo, Brazil; and Miami, FL.

Over Sequoia Capital

Sequoia helpt oprichters onderscheidende bedrijven op te bouwen, van idee tot IPO en verder. Sequoia is actief in Zuidoost-Azië en India, waar we actief samenwerken met oprichters van een breed scala aan bedrijven, in verschillende categorieën, waaronder BYJU's, Carousell, Druva, GO-JEK, OYO Rooms, Tokopedia, Truecaller, Zilingo, Zomato en meer.

Sequoia spoort oprichters aan om de grenzen van wat mogelijk is te verleggen. Door samen te werken met Sequoia profiteren startups van 48 jaar kennis en geleerde lessen door al vroeg te werken met bedrijven als Airbnb, Alibaba, Apple, Dropbox, Google, LinkedIn en Stripe.

Vanaf het begin waren non-profitorganisaties de ruggengraat van onze LP-basis, wat betekent dat de prestaties van de oprichters een belangrijk verschil maken. Het grootste deel van onze winst wordt teruggegeven aan goede doelen, zoals de Ford Foundation, Mayo Clinic en MIT. Ga voor meer informatie over het werk van Sequoia in India en Zuidoost-Azië naar sequoiacap.com/india

Over Wamda

Wamda versnelt ondernemerschap ecosystemen in de Mena-regio door zich aan te sluiten bij Wamda's sector-onafhankelijke investeringsvehikel, gericht op samenwerking met snel groeiende technologie of technology-enabled startups, evenals het toonaangevende kennisplatform dat geïntegreerde programma's biedt, waaronder thought leadership en onderzoek, gemeenschapsontwikkeling, Wamda's fellowship-programma Wamda X, evenals bedrijfs- en overheids adviesdiensten aan de verschillende belanghebbenden van het Mena startup-ecosysteem.

Over Endeavour Catalyst

Endeavour Catalyst is een innovatief, rules-based co-investeringsvehikel waarmee Endeavour investeert in zijn portfolio bedrijven. Endeavour Catalyst, gelanceerd in 2012, heeft meer dan $250M+ opgehaald in drie fondsen en tot nu toe 230+ investeringen gedaan in 30 verschillende landen. Investeringen omvatten Globant (NYSE:GLOB) en Rappi (gewaardeerd op $ 3,5 miljard +) in Latijns-Amerika, Yemeksepeti.com (overgenomen Delivery Hero $ 589 miljoen, 2015) en Peak Games (overgenomen Zynga $ 1,8 miljard, 2020) in Turkije, RUMA (acq'd Go-JEK, 2017) in Indonesië, en FIGS (acq'd, 2017) in de VS.

Insider founders  Insider founders

Meer binnen de rubriek Pr, marketing, communicatie en sales