Billink en ING Checkout slaan handen ineen voor betalen na ontvangst

04 OKT 2024 09:03 | Crisp PR en Communicatie

Gouda, 4 oktober 2024 — Billink, de Nederlandse online-betaaloplossing met ruim drie miljoen gebruikers, is nu ook beschikbaar in ING Checkout, de nieuwe Payment Service Provider (PSP). Met Billink voegt ING Checkout een betaaloptie toe aan de reeds 30 betaalmethoden die de consument pas laat betalen nadat deze helemaal tevreden is met de online aankoop.

Een product eerst in je handen hebben en zeker zijn dat je het wilt kopen. De normaalste zaak in een fysieke winkel, maar online wordt vaak vooruit betaald. De consument staat zo goed als machteloos wanneer het mis gaat. ING Checkout en Billink bieden zowel webshophouders als Nederlandse, Belgische en Duitse consumenten de zekerheid die zij ook zouden hebben bij offline transacties.

Dat doet Billink, dat begin dit jaar bijna €30 miljoen ophaalde om als Nederlandse partij online betalen eerlijker en betrouwbaarder te maken, door de onzekere periode tussen bestelling en ontvangst weg te nemen. Billink schiet het bedrag voor aan de webshophouder en de consument hoeft pas te betalen wanneer het product wordt ontvangen. 

Standaard betaalmethode

ING Checkout en Billink hebben de ambitie om Nederlandse ondernemers te ondersteunen in hun Europese groei. In een internationaal speelveld waarin onbetrouwbare webshops steeds moeilijker te herkennen zijn, werkt een betaaloptie die garant staat voor vertrouwen conversieverhogend. Slimme technologie wordt ingezet om het veilig en verantwoord te houden door een inschatting te maken of de consument de betaalmethode mag en kan gebruiken. Naast een leeftijdscontrole wordt bijvoorbeeld gekeken of er geen sprake is van opeenstapeling van openstaande betalingen. 

“De samenwerking met ING Checkout is de volgende stap in onze reis als ‘local hero’. Samen kennen we de uitdagingen waar Nederlandse webshophouders voor staan en zetten we ons in om ze te helpen groeien, ook over de grens. Ons doel hierbij is om betalen nadat je het product in handen hebt ook online tot de standaard betaalmethode te maken,” zegt Frank Waagmeester, CEO van Billink.

—EINDE BERICHT—

Beeldbank Billink: https://drive.google.com/drive/folders/1RoUeV1ouiXN2GQ6NYkaU2gtOVnNCi7pk

Voor meer informatie, neem contact op met:

Chris Peters, Crisp PR & Communicatie

chris@crisppr.nl

06 39 411 265

Over Billink

Billink, het Nederlandse betaalplatform voor online betalen, vindt dat online winkelen leuk, simpel en veilig moet zijn. Daarom wil Billink onzekerheid bij online betalingen wegnemen, voor de verkoper en de koper. Billink is gestart in 2009 en heeft nu ruim 3 miljoen gebruikers en telt meer dan 3.000 aangesloten verkooppartners in Nederland en België.

Billink is onder meer bekend van publicaties en noteringen in het FD, de Technology Fast 50 (Deloitte) en Emerce100, waar het platform twee keer op rij is uitgeroepen tot beste alternatieve betaalmethode van Nederland.

Website: www.billink.nl

Meer binnen de rubriek Economie en geld