CJ Foods bibigo Brengt Koreaanse "Sijang" naar Korea House tijdens de Olympische Spelen

23 JUL 2024 08:58 | Crisp PR en Communicatie

CJ Foods bibigo Brengt Koreaanse "Sijang" naar Korea House tijdens de Olympische Spelen van Parijs 2024

Amsterdam - 23 juli 2024 – Het Zuid-Koreaanse voedingsmiddelenbedrijf CJ Foods introduceert zijn vlaggenschipmerk bibigo in KOREA HOUSE, Maison de la Chimie, tijdens de Olympische Spelen van Parijs 2024. Door de groeiende Europese markt stegen CJ Foods' verkopen in Europa in het eerste kwartaal met 45%. Vooral Koreaanse dumplings en straatvoedsel zoals tteokbokki (zoete en pittige rijstwafels) waren populair.

Na de opening van haar Franse dochteronderneming in mei breidt CJ Foods zijn Europese aanwezigheid uit via bibigo. CJ Group is hoofdsponsor van KOREA HOUSE, een evenement georganiseerd door het Koreaans Sport- en Olympisch Comité om K-Culture in Frankrijk te introduceren. Van 25 juli tot 11 augustus biedt bibigo een stand aan waar bezoekers authentiek Koreaans eten kunnen proeven.

De bibigo-stand combineert het Koreaanse "sijang" (straatmarkt) concept met de Franse "Marche" levensstijl, en laat de diversiteit en energie van de Koreaanse keuken zien. 

Yujin Shin, hoofd van CJ Foods Frankrijk: "Dankzij de invloed van Koreaanse films zijn sijangs populaire attracties geworden voor toeristen. Steden zoals Myeongdong herbergen blokken met stands die authentiek Koreaans straatvoedsel zoals tteokbokki en corn dogs verkopen, wat de inspiratie is achter ons activatieconcept. Bezoekers wanen zich in hun favoriete K-drama of filmlocatie en ervaren Korea."

bibigo biedt klassieke combinaties van Koreaans straatvoedsel aan, zoals mandu (dumplings) en jumeokbap (rijstballen) met tteokbokki en kimchi. Europese consumenten kunnen deze producten binnenkort in hun lokale markten verwachten. bibigo organiseert ook dagelijkse missies voor gratis snacks en merkartikelen, en andere tentoonstellingen tonen Koreaanse prestaties op de Olympische Spelen, hanbok (traditionele kleding), K-Pop optredens, K-Beauty tentoonstellingen en K-Fotohokjes.

Bezoekers kunnen zich online registreren op teamkoreahouse.co.kr voor toegang. De opening van Korea House wordt op 25 juli gevierd met een ceremonieel diner georganiseerd door Cuisine-K, een CJ Foods-initiatief om de Koreaanse keuken wereldwijd te promoten, met jonge Koreaanse chefs die de Koreaanse keuken presenteren.

—EINDE BERICHT—

Over bibigo

Het in 2010 gelanceerde bibigo is een wereldwijd Koreaans voedingsmerk van CJ Foods. Met als doel drukke levens te verrijken, brengt bibigo wereldwijd K-food en cultuur op tafel onder de nieuwe slogan "bibigo, live delicious".

Het merkassortiment omvat een assortiment snacks en voorgerechten. De producten van bibigo worden wereldwijd in meer dan 60 landen verkocht, en het kenmerkende product van het merk, "Mandu (Koreaanse knoedel)", wordt verkocht in meer dan 60 landen op 6 continenten. Geïnspireerd door authentieke recepten, maakt bibigo de smaken van de Koreaanse keuken toegankelijk met populaire aanbiedingen in de meeste grote supermarktketens.

bibigo is de officiële sponsor van THE CJ CUP Byron Nelson, een regulier PGA TOUR-toernooi, en is ook de eerste wereldwijde marketingpartner van de LA Lakers, om de Koreaanse eetcultuur te delen met sportfans over de hele wereld. Daarnaast is bibigo trotse sponsor van Kcon, het grootste K-popfestival, dat K-popfans uit de hele wereld met elkaar in contact brengt.

Ga voor meer informatie naar https://bibigo.eu/

Over CJ Foods

CJ Foods, onderdeel van CJ CheilJedang, is een wereldwijd opererend voedingsmiddelenbedrijf dat een verscheidenheid aan producten levert, variërend van voedingsmiddelen en bevroren/gekoelde voedingsmiddelen tot hapjes. Als grootste levensmiddelenbedrijf in Korea werd in drie jaar tijd een omzet van 100 miljoen euro behaald. CJ Foods leidt nu de globalisering van Koreaans eten met zijn snelgroeiende merk bibigo. Onder bibigo richt CJ zich momenteel op heerlijke wereldwijde strategische producten van K-food, waaronder Mandu (Koreaanse knoedel), kip op Koreaanse wijze, bewerkte rijst, Koreaanse saus, Kimchi, Gim (zeewier), broodjes, Koreaans streetfood en nog veel meer. CJ Foods heeft wereldwijd meer dan 60 dochterondernemingen en heeft onlangs zijn eerste kantoor in Frankrijk verwelkomd in mei 2024. Het bedrijf ontwikkelt nieuwe producten om te verwelkomen in zijn gevarieerde Europese portfolio, met een focus op K-streetfood, dat naar verwachting in 2024 zal worden gelanceerd.

Ga voor meer informatie naar https://www.cj.co.kr/en/about/business/food

Over CJ CheilJedang

CJ CheilJedang is een in Zuid-Korea gevestigd voedingsmiddelen- en biobedrijf dat wereldwijd actief is. Het bedrijf werd in 1953 opgericht als de eerste Koreaanse suikerproducent en is nu wereldwijd een toonaangevende speler op het gebied van voedingsmiddelen en innovatieve bioproducten, waaronder voeder- en voedingsadditieven, die worden gemaakt met behulp van geavanceerde, op fermentatie gebaseerde bio-engineeringtechnologieën. Het bedrijf boekte in 2022 een omzet van 20 miljard euro en is daarmee het nummer 1 voedingsmiddelen- en drankenbedrijf in Zuid-Korea. CJ CheilJedang maakt deel uit van CJ Group, een internationaal bedrijf op het gebied van Food & Food Services, Bio & Pharma, Entertainment & Media en Retail & Logistics.

Ga voor meer informatie naar https://www.cj.co.kr/en

Meer binnen de rubriek Voeding, drank en horeca