Café De Klok in Harkema heeft eerste De Klok Bier op de tap

30 MRT 2017 14:09 | Koninklijke Grolsch NV

Café De Klok in Harkema en Koninklijke Grolsch hebben woensdagavond 29 maart jl, hun samenwerking voor de komende jaren bekrachtigd. Door het ceremonieel overhandigen van een koperen klok met de gravure ‘Nederlands 1e tappunt De Klok Bier’, is Café De Klok de eerste officiële horecagelegenheid in Nederland met De Klok Bier op de tap. Koninklijke Grolsch gaat dit bier in eerste instantie exclusief distribueren in Friesland via de drankenhandel Foox Bergsma/Hooisma en in Groningen via De Klok Dranken Groningen.  

Café De Klok Geert Alma: ‘Wij voelen ons vereerd om de eerste horecagelegenheid van Nederland te zijn die De Klok Bier uit zijn tapleiding laat stromen. Voor ons een logische keuze omdat we beiden een gelijke historie kennen. Ons beider  bestaansrecht ontleent zich aan de vestigingslocatie: direct naast de kerk. Als vroeger de kerk uitging luidde de klok en was het tijd voor een koud biertje. Vandaar “De Klok”. Maar natuurlijk bieden wij met De Klok Bier onze gasten een gewoon goed bier aan, exact wat het merk pretendeert.‘

Grolsch Jacco Potkamp: ‘Met deze overeenkomst zetten wij een belangrijke stap in de geschiedenis van de Koninklijke Grolsch. Het gebeurt namelijk niet dagelijks dat wij een nieuw biermerk introduceren in de horeca. De Klok bier is ‘gewoon goed bier voor een goede prijs’. Blond van kleur en fris van smaak; niet te zoet en niet te bitter, met 4,8% alcohol. Rechttoe rechtaan gebrouwen door mannen die er verstand van hebben. De bierbrouwers van de Koninklijke Grolsche Bierbrouwerij.’ 

 

Over De Klok Bier

De Klok Bier is ruim 6 jaar verkrijgbaar in de supermarkt. Het merk is jaar in jaar uit flink gegroeid, waaruit je mag herleiden dat het bier goed in de smaak valt van de consument. In Noord-Nederland groeit De Klok Bier bovengemiddeld hard, wat aanleiding is voor Koninklijke Grolsch om dit bier nu ook te introduceren in de horeca.

De Klok Bier  heeft een volledig transparante prijs voor de horecaondernemer, dat wil zeggen gewoon een vaste netto prijs. De ondernemer weet zich verzekerd van een vaste constante kwaliteit van het bier, aangezien het gebrouwen is bij de Grolsche Bierbrouwerij.  Vanzelfsprekend wordt De Klok Bier goed ondersteund met de nodige verkoop bevorderende materialen die online verkrijgbaar zijn.

De Klok Bier is verkrijgbaar in fusten van 50 liter, maar ook in krat 24x 33cl en in blik 24x50cl.

 

Foto bijschrift: 

Vanuit Café De Klok ondernemersduo Tineke Mozes  en Geert Alma. Vanuit Koninklijke Grolsch Jacco Potkamp, directeur Sales en Erwin Dijkstra Horeca accountmanager De Klok Bier.

Meer binnen deze rubriek