‘Ik kijk ernaar uit om samen met het team onze fantastische merken een nieuwe creatieve impuls te geven’
Met ingang van 13 juni is Ard Bossema de nieuwe Marketing & Strategie directeur van Koninklijke Grolsch N.V. Ard wordt verantwoordelijk voor het totale marketingbeleid en het bijbehorende merkenportfolio van Grolsch. Ard maakte vanaf november 2016 al deel uit van het directieteam van Grolsch en blijft dat in zijn nieuwe rol ook doen.
Ard heeft uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van marketing en strategie, zowel in binnen- als buitenland. Vanwege zijn passie voor bier, kennis van marketing en zijn enorme inzet en gedrevenheid is hij de juiste man om te zorgen dat Grolsch verder gaat winnen in de Nederlandse markt.
Ard Bossema (41) begon zijn carrière in 2001 bij Unilever, waar hij diverse brand en trade marketing functies heeft vervuld in Nederland, Frankrijk en Duitsland. In 2008 trad hij als Marketing Director in dienst bij Omega Pharma, een cosmetica en OTC bedrijf.
In mei 2013 werd hij Head of Shopper Marketing, Digital & E-commerce in het Grolsch Marketing Team. In 2015 werd hij aangesteld bij het moederbedrijf SABMiller in het Verenigd Koninkrijk als hoofd van de strategieontwikkeling. Na de overname door Asahi kwam Ard opnieuw bij Grolsch in dienst in november 2016 als Strategie & Business Development Director.
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Koninklijke Grolsch N.V.
Koert van ‘t Hof
Afdeling Corporate Affairs
Tel: 053 – 48 33 407
Corporatecommunications@grolsch.nl
www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl
Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland en is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Koninklijke Grolsch biedt een brede portfolio van merken en bierstijlen zoals Grolsch Premium Pilsner, Grolsch 0.0%, de Grolsch speciaalbieren, Grolsch Radler, De Klok, Kornuit, Peroni, Meantime, Pilsner Urquell en Grimbergen. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een moderne brouwerij in Enschede en sinds
11 oktober 2016 is Koninklijke Grolsch een dochteronderneming van Asahi Group Holdings.
Over Asahi
Asahi Group Holdings is een internationaal opererende Japanse onderneming met een portfolio bestaande uit bier, sterke dranken, frisdranken en voeding. Asahi streeft ernaar nieuwe waarden te creëren om indrukwekkende momenten te delen met mensen over de hele wereld. Asahi (‘rijzende zon’) is in 1889 gestart als Osaka Beer Brewing Company door Komakichi Torii met het doel om een origineel Japans bier te brouwen. In 1987 werd Asahi Super Premium Dry geïntroduceerd, hetgeen de groei van Asahi in zowel Japan als op de internationale markten enorm heeft versterkt. Asahi is marktleider in Japan, heeft een sterke positie op vele internationale markten en is actief in het uitbouwen van deze internationale positie. Meer informatie: http://www.asahigroup-holdings.com/en/.