Patritia Pahladsingh, CEO & Managing Director van Accenture Song Nederland, heeft maandagavond 6 februari de prestigieuze Coq d’Honneur ontvangen. Pahladsingh is bekroond vanwege haar grote inzet op het gebied van inclusie en diversiteit, haar toewijding om jongeren te enthousiasmeren voor de creative industrie én voor het zijn van een rolmodel voor vrouwen die carrière willen maken.
Het Genootschap voor Reclame (GVR) heeft tijdens het jaarlijkse Hanendiner de winnaar van de Coq d’Honneur gemaakt. Dit is de bekroning voor de vakvrouw/-man die op uitzonderlijke en inspirerende wijze bijdraagt aan de creatieve industrie. Dit jaar is deze award uitgereikt aan Patritia Pahladsingh, CEO & Managing Director Accenture Song Nederland.
GVR: transfer van het jaar en voorvechtster I&D in creatieve industrie
Volgens het GVR-bestuur was Patritia met haar overstap naar 's werelds grootste digitale bureau Accenture Song dé transfer van het jaar. Patritia is een grote voorvechtster van inclusie en diversiteit in het creatieve vak. Ze stimuleert jongeren om hun talenten te ontdekken en te ontplooien. Ze inspireert vrouwen hun dromen achterna te jagen en carrière te maken. Patritia heeft het vak met haar inzet, doortastendheid en tomeloze energie een inclusiever fundament gegeven.
Het bestuur van het Genootschap Voor Reclame bestaat uit:
Gelijke kansen niet vanzelfsprekend
Patritia Pahladsingh: “Ik ben trots en blij dat mijn passie en inzet gezien, herkend en erkend wordt. Gelijke kansen zijn niet vanzelfsprekend en we hebben nog een lange weg te gaan. Met deze erkenning heb ik een enorme boost gekregen om mij te blijven inzetten om met name jongeren te enthousiasmeren voor de creatieve industrie, zeker wanneer dat gezien hun achtergrond niet vanzelfsprekend is.”
“Bij Accenture maken wij ons hard voor een inclusieve en diverse werkvloer. Ik ben dan ook ontzettend trots dat het werk van Patritia op dit vlak is bekroond met deze prestigieuze prijs. Patritia is een echt rolmodel en ik ben ervan overtuigd dat ze niet alleen binnen Accenture maar ook daarbuiten vrouwen, starters en jongeren blijft motiveren om het beste uit zichzelf te halen”, aldus Nicole van Det, Country Managing Director van Accenture Nederland.
Pahladsingh is meer dan 25 jaar werkzaam in de reclame- en communicatiebranche. Naast haar dagelijkse werkzaamheden is Pahladsingh bestuurslid VNO-NCW Metropool Amsterdam, bestuurslid Rode Kruis Amsterdam-Amstelland, lid van de Steering Committee Effie, jurylid Eurobest Awards en jurylid Coolest Dutch Brands.