Met het slaan van een groene heipaal in Almere is DHL Parcel gestart met de bouw van 26 nieuwe CityHubs voor zijn fijnmazige Nederlandse netwerk van in totaal 140 lokale vestigingen. De bouw en ingebruikname van deze hubs voor duurzame stedelijke distributie strekt zich uit over een periode tot einde 2023. Op de CityHub rijden bezorgers dagelijks circa 90 routes langs huishoudens, winkels en bedrijven. Dat gebeurt veelal met elektrische bestelauto’s en uiterlijk in 2025 zelfs helemaal uitstootvrij.
26 nieuw te bouwen DHL CityHubs
De 26 nieuw te bouwen CityHubs (zie volledige lijst onderaan dit bericht) maken deel uit van een netwerk van 140 vestigingen. De CityHubs zijn gevestigd aan de rand van alle stedelijke gebieden, waarmee de 'last mile' op de meest efficiënte en duurzame manier kan worden uitgevoerd. Op een CityHub vertrekken gemiddeld 90 ritten per dag, waarvan 60 overdag en 30 in de avond, met korte routes met 100 tot 200 adressen. Korte routes stellen in staat snel te verduurzamen omdat ze met elektrische bestelauto's, cargo-fietsen of andere kleine voertuigen uitgevoerd kunnen worden. Alle nieuwbouw vindt plaats volgens de hoogste duurzaamheidsnormen van BREEAM. Alle nieuwbouw – ook deze CityHub in Almere - vindt plaats volgens de hoogste duurzaamheidsnormen van BREEAM. De gebouwen zijn gasloos, voorzien van zonnepanelen en er wordt gereden met een volledig elektrische vloot. Deze investering maakt deel uit van een uitgebreid programma van 350 miljoen euro.
Grootste elektrische vloot
Recent breidde DHL zijn bezorgvloot uit met 500 auto’s waarmee het totale aantal elektrische bestelauto’s van DHL uitkomt op 1400; de grootste elektrische bezorgvloot van Nederland.
De 26 nieuw te bouwen CityHubs komen in de volgende plaatsen:
Almelo, Almere, Amsterdam, Amsterdam-Oost, Amsterdam-Zuid, Apeldoorn, Breda, Den Haag, Ede, Emmen, Geleen, Gouda/Waddinxveen, Groningen, Haarlem, Helmond, Hendrik Ido Ambacht, Hoofddorp, Leeuwarden, Leiden, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Zaandam, en Zoetermeer.
Dit is een origineel bericht van DHL Parcel (Netherlands) B.V
Ga naar alle berichten van deze organisatie.