De afgelopen weken zijn voor bedrijven een enorme uitdaging geweest. De winkelstraten zijn leeg en veel zaken zien hun omzet teruglopen. Bij de online fotoservice Fotofabriek is het tegenovergestelde het geval. Doordat mensen in groten getale thuiswerken is de vraag naar fotoboeken enorm gestegen.
Ondanks dat vakanties, weekendjes weg, trouwerijen en verjaardagen zijn afgelast, worden er massaal fotoboeken gemaakt. Het merendeel van Nederland zit nu al bijna twee weken thuis en langzamerhand begint de verveling toe te slaan. Zo worden de boeken weer uit de kast gehaald, de legpuzzels afgestoft en draaien de servers van Netflix overuren.
‘’We merken dat onze klanten hun extra tijd juist nu benutten om hun oude foto’s van zolder te halen en nog dat ene fotoboek te maken waar ze normaal maar niet aan toekomen. Zo is het aantal gestarte projecten in het ontwerpprogramma met 43% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Een fotoboek maken kan soms een tijdrovende klus zijn, wat het een perfecte remedie maakt tegen verveling. ‘’ -Richard Westra, Marketing Manager Fotofabriek.
Naast een stijging in het aantal fotoboeken dat wordt besteld, is er ook een duidelijke stijging te zien in de verkoop van kaarten en chocolade met een gepersonaliseerde wikkel. Mensen willen in deze tijd elkaar een hart onder de riem steken, om op die manier te laten weten dat zij aan elkaar denken.
Om de toenemende vraag op een veilige manier te blijven beantwoorden heeft ook Fotofabriek maatregelen moeten treffen. Zo is het contact tussen de verschillende afdelingen geminimaliseerd, werkt het kantoorpersoneel vanuit thuis en is afhalen op locatie momenteel niet mogelijk.
Dit is een origineel bericht van Fotofabriek
Ga naar alle berichten van deze organisatie.