Luc van Bussel, CEO en mede-eigenaar van The Onemeeting Company B.V. start Stichting Menselijkerwijs en gaat jongeren inspireren met zijn gastvrijheidsmissie. De coronacrisis en de gevolgen voor jongeren inspireerde Van Bussel tot de oprichting van Stichting Menselijkerwijs. Het doel van de Stichting is om jongeren in de leeftijd van 12 t/m 18 jaar te inspireren met gastvrijheid voor échte, fysieke verbindingen in deze digitale samenleving. “Gastvrijheid was gesloten, maar vormt een inspirerende basis voor jongeren om te leren verbinden zonder iPhone”, aldus Luc van Bussel, oprichter van Stichting Menselijkerwijs.
Jongeren zijn in de afgelopen twee jaar de dupe geworden van alle coronamaatregelen. De sluiting van de horeca- en cultuursector werd dé nachtmerrie voor jongeren op hun groeipad naar volwassenheid. De toegang tot elkaar werd hen ontzegt. In de afgelopen jaren schreef Van Bussel meerdere boeken over hartverwarmende gastvrijheid (boek ’Gastgevers in Geluk’) en warme bedrijfsculturen in coole tijden (boek ‘De Confetti Company’). Zijn missie is om mensen te inspireren met zijn gastvrijheidsverhaal in deze digitale samenleving. “De horeca geeft op het gebied van gastvrijheid het goede voorbeeld. De kunst om iemand zich thuis te laten voelen, gaat verder dan een vriendelijke lach of boks. ‘Het is hartwerken, maar kent geen kwaad’ is mijn motto. GeneratieZ is geboren in de digitale revolutie en heeft een enorme digitale voorsprong. Maar, hebben ze ook een sociale voorsprong erbij gekregen?”, aldus Van Bussel.
Stichting Menselijkerwijs gaat samen met kennispartners onderzoek doen naar de gevolgen van de coronacrisis en de digitale revolutie op de menselijke aspecten van échte verbindingen. Tegelijkertijd zal de Stichting op zoek gaan naar inspiratie en programma’s die een bijdrage kunnen leveren aan een nieuwe balans tussen digitaal en sociaal in de leeftijdsgroep 12 t/m 18 jaar. “GeneratieZ is de slimste generatie ooit. Ze hebben toegang tot oneindig veel contacten en kennis. Maar, de mensenkracht om échte verbindingen te maken, kunnen wel wat inspiratie gebruiken” , aldus Van Bussel.
Dit is een origineel bericht van The Onemeeting Company B.V.
Ga naar alle berichten van deze organisatie.