Vandaag lanceert prijsvergelijkingsplatform Deal.nl een barcodescanner die consumenten helpt besparen op dagelijkse producten zoals scheermesjes, wasmiddelen en koffie. Met een eenvoudige scan van de barcode op de verpakking, biedt deze tool real-time prijsvergelijkingen.
Dagelijkse boodschappen zijn fors duurder geworden en dat brengt veel huishoudens in de problemen. “We zien dat mensen nog meer dan voorheen op zoek zijn naar aanbiedingen voor veel dagelijkse producten,” zegt Robbert Kamphuis, CEO en medeoprichter van prijsvergelijkingsplatform Deal.nl. “Het zoeken naar een goede aanbieding is best lastig. Er zijn veel aanbieders, die allemaal zeggen de beste aanbieding te hebben. Hierdoor zie je als consument al snel door de bomen het bos niet meer. De barcodescanner die wij vandaag lanceren, brengt hier verandering in”.
Eenvoudig in gebruik
“We hebben er alles aan gedaan om het gebruik van de barcodescanner zo eenvoudig mogelijk te maken,” aldus Matthias ’t Jong, CTO en medeoprichter van Deal.nl. “Op die manier kunnen zoveel mogelijk mensen er gebruik van maken. Veel dagelijkse producten, waaronder wasmiddelen, vaatwastabletten, koffiebonen, shampoo en tandpasta kun je al scannen en dit aanbod breiden we dagelijks verder uit. Je ziet meteen wat je betaalt voor een product. Daarnaast tonen we ook de prijs omgerekend naar een vaste hoeveelheid, bijvoorbeeld per stuk of per 100 gram. Op die manier vergelijk je alle prijzen en aanbiedingen altijd echt eerlijk met elkaar.”
Om de barcodescanner te activeren, bezoeken gebruikers via een mobiele telefoon de website van Deal.nl. Door de barcode binnen het kader op het scherm te plaatsen, wordt de barcode gelezen en worden direct de actuele aanbiedingen voor dit product getoond.
Toekomstige ontwikkelingen
Op dit moment is de nieuwe barcodescanner alleen beschikbaar via de website van Deal.nl, maar de ontwikkeling van een mobiele applicatie is in volle gang. Deze app, die naar verwachting medio 2024 beschikbaar komt, zal ook de barcodescanner integreren. "De vraag naar een mobiele toepassing is groot en wij zijn enthousiast dat we binnenkort ook mobiel de beste deals letterlijk binnen handbereik kunnen aanbieden," aldus Kamphuis. "Het is onze missie om het dagelijks leven van onze gebruikers gemakkelijker én voordeliger te maken. De app zal hier een grote rol in spelen."
Dit is een origineel bericht van Deal.nl B.V.
Ga naar alle berichten van deze organisatie.